دنیل ژانگ مدیرعامل علی بابا از سمت خود کناره گیری می کند - تکفارس 
دنیل ژانگ مدیرعامل علی بابا از سمت خود کناره گیری می کند - تکفارس 
دنیل ژانگ مدیرعامل علی بابا از سمت خود کناره گیری می کند - تکفارس 

دنیل ژانگ مدیرعامل علی بابا از سمت خود کناره گیری می کند

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 12:15
علی بابا

چند ساعت بعد از آنکه شایعاتی درباره کناره‌گیری دنیل ژانگ (Daniel Zhang) رئیس و مدیرعامل فعلی شرکت علی بابا منتشر شد، حالا این شرکت تائید کرده است که ژانگ از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به جای ژانگ، جو تسای (Joe Tsai) نایب‌رئیس اجرایی فعلی علی بابا به عنوان رئیس جایگزین خواهد شد و ادی وو (Eddie Wu) رئیس فعلی واحدهای Taobao و Tmall علی بابا به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره عمل خواهد کرد. وو که به عنوان معمار اصلی چندین پلتفرم علی بابا شناخته می‌شود، با راه اندازی اپلیکیشن Taobao توانست علی بابا را به سمت عصر موبایل منتقل کند.

قرار است ژانگ بعد از کناره‌گیری از سمت خود که در ماه سپتامبر اتفاق خواهد افتاد، تمرکز خود را روی گروه فضای ابری هوشمند علی بابا بگذارد که شامل کسب‌وکار رایانش ابری این شرکت، کسب‌وکارهای مدل زبانی بزرگ علی بابا و همچنین پیام‌رسان Dingtalk می‌شود. این گروه اخیرا در سازماندهی جدید علی بابا و تقسیم این شرکت به شش واحد مجزا تشکیل شده بود.

علی بابا سابقه طولانی در جابجایی منظم مدیران ارشد خود دارد تا بتواند با چالش‌های جدید به‌خوبی مواجهه کند. ژانگ در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ جایگزین جک ما (Jack Ma) به‌ترتیب به عنوان مدیرعامل و رئیس علی بابا شده بود.

با رشد بی‌سابقه هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ در ماه‌های اخیر، توجه علی بابا به گروه فناوری ابری‌اش افزایش یافته است و در ماه آوریل خبر از ادغام مدل زبانی Tongyi Qianwen در کسب‌وکارهای خود داد. کسب و کار ابری علی بابا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ درآمدی بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار داشته است که ۹ درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

حالا باید ببینیم این شرکت با مدیران جدید خود چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.

منبع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید