علی بابا لوگوی جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 
علی بابا لوگوی جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 

علی بابا لوگوی جدید خود را معرفی کرد

افشین نوری
۷ خرداد ۱۴۰۲ - 11:57
علی بابا

علی بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. این شرکت گفته است که پروسه طراحی این لوگو را از ماه سپتامبر سال گذشته شروع کرده است و هزینه این ریبرندینگ چیزی حدود چند میلیون دلار شده است.

آرش خسرویان مدیر مارکتینگ علی بابا در جریان معرفی لوگوی جدید این شرکت درباره شکل‌گیری شخصیت جدید علی بابا و تغییرات آن در طول دو سال گذشته توضیح داد. او با اشاره به مراحل محتلف توسعه و رشد علی بابا گفت که شعار “Alibaba; “Hamsafar Har Safar” را برای چندین سال در نظر آن‌ها بود و این شرکت به چشم‌انداز تازه‌ای درباره ارائه بلیت‌های آنلاین هواپیمایی رسیده است و آن اینکه دیدگاه قبلی علی بابا درباره فروش یکسری محصولات آنلاین، دیگر قدرت سابق را ندارد و به همین‌خاطر با توجه به نیاز بازار باید تغییری درباره دیدگاه این شرکت جهت ارائه تجربه سفرهای ارزشمند ایجاد شود.

به گفته خسرویان، با گسترس جامعه مخاطبان علی بابا که شامل کسب‌وکارها و افراد عادی می‌شوند، سرویس‌هایی مثل مشاوره تلفنی، سرویس ویزا و بیمه سفر به مجموعه خدمات این شرکت اضافه شده‌اند. همچنین پرتفوی محصولات علی بابا، بیشتر به سمت محصولات خاص حرکت کرده است.

خسرویان گفت: «ما به درک جدیدی از سفر رسیده‌ایم. به نظر ما سفر از زمانی شروع می‌شود که شما درباره آن شروع به فکر کردن می‌کنید و تا زمانی که تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید ادامه می‌یابد. ما تمرکز خود را روی این موضوع گذاشته‌ایم و بر این اساس محصولاتی مانند علی بابا پلاس را توسعه داده‌‌ایم. برای سازگاری با این نگاه جدید، ما نیاز به یک زیرساخت جدید برای برند خودمان داشتیم و تصمیم گرفتیم که آن را تغییر دهیم، اما سعی کردیم کل زیرساخت را به یکباره تغییر ندهیم.»

مدیر مارکتینگ علی بابا در ادامه توضیح داد که چگونه کاراکتر جادوگر برای این شرکت انتخاب شد. «ما معتقد بودیم که سفر یک رویداد جادویی است، به همین‌خاطر برندی که می‌خواهد این سفر را ایجاد کند باید یک جادوگر باشد و ارائه یک تجربه سفر ارزشمند نیازمند جادو است. ما همچنین ویژگی‌هایی برای این کاراکتر ایجاد کردیم و همه این تغییرات به‌صورت مرحله به مرحله و در طول دو سال انجام گرفت. آخرین مرحله، تغییر لوگو بود که امروز انجام شد.»

رامین پهلوانی مدیر طراحی استودیو علی بابا نیز درباره لوگوی جدید این شرکت گفت که «نگرانی اصلی ما درباره لوگوی جدید، تصویری بود که مخاطب از آن دریافت می‌کرد و دو مشکل اساسی در این باره وجود داشت که عبارت بودند از استفاده‌پذیری و سادگی. از آنجائیکه علی بابا محصولات متنوعی را ارائه می‌کند، یک تصویر شاید نتواند همه این موارد را نشان دهد. اما خود سفر، یک ایده انتزاعی بود و ما تصمیم گرفتیم که یک مسیر انتزاعی را انتخاب کنیم. ویژگی‌های برند ما در طول سال‌های گذشته شکل گرفته است. اکثر برندها معمولا در ابتدای فعالیت خود، از تصاویر زیادی در لوگوی‌شان استفاده می‌کنند اما ما بعد از ۸-۹ سال به مرحله‌ای از ثبات رسیده‌ایم که مخاطبان‌مان ما را می‌شناسند و دیگر نیازی به نمایش زمینه فعالیت خود در لوگوی‌مان نداریم.»

او ادامه داد: «در این مسیر انتزاعی، ما تمرکز خود را روی نام علی بابا گذاشتیم. ما حرف A را از نام Alibaba گرفتیم که نشان‌دهنده برند علی بابا است نام علی بابا نیز کل برند را نمایندگی می‌کند.»

منبع: pcjow

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید