واتساپ قابلیتی برای سایلنت کردن خودکار تماس‌های ناشناس معرفی کرد - تکفارس 
واتساپ قابلیتی برای سایلنت کردن خودکار تماس‌های ناشناس معرفی کرد - تکفارس 
واتساپ قابلیتی برای سایلنت کردن خودکار تماس‌های ناشناس معرفی کرد - تکفارس 

واتساپ قابلیتی برای سایلنت کردن خودکار تماس‌های ناشناس معرفی کرد

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 10:43
واتساپ

واتساپ قابلیت جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند به‌طور خودکار تماس‌های گرفته شده از شماره‌های ناشناس را سایلنت کند. این قابلیت، بعد از آن معرفی می‌شود که کاربران کشور هند که بزرگترین بازار این اپلیکیشن با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است، در ماه‌های گذشته از افزایش تماس‌هاس اسپم اظهار نارضایتی کرده بودند.

این قابلیت را مارک زاکربرگ مدیرعامل متا به‌همراه یگ گزینه جدید Privacy checkup معرفی کرد. او گفت که کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به‌طور خودکار تماس‌های ورودی از شماره‌های ناشناس را سایلنت کنند و کنترل بیشتری روی پرایوسی خود داشته باشند.

کاربران می‌توانند این قابلیت را با رفتن به مسیر Settings > Privacy > Calls و انتخاب گزینه Silence unknown caller فعال کنند. به گفته واتساپ، هرچند با فعال کردن این قابلیت تماس‌های گرفته شده از شماره‌های ناشناس به‌طور خودکار خاموش خواهد شد اما این تماس در لیست نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های اپلیکیشن نمایش داده خواهند شد. بنابراین کاربران می‌توانند بعدا چک کنند که آیا تماس گرفته‌شده مربوط به فرد آشنایی بوده که شماره او را در لیست مخاطبان خود ذخیره نکرده‌اند یا نه.

واتساپ همچنین یک قابلیت جدید Privacy checkup ارائه کرده است که به بخش Privacy اضاه شده است. این قابلیت شما را نسبت به کنترل‌های مختلفی امنیتی و حریم خصوصی آگاه خواهد کرد که این کنترل‌ها شامل مواردی مثل “Choose who can contact you,” “Control your personal info,” “Add more privacy to your chats” و “Add more protection to your account” می‌شوند.

کاربران می‌توانند تنظیماتی مثل تائید دو مرحله‌ای را تغییر دهند و حتی می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسی می‌تواند آن‌ها را به گروه‌ه اضاه کند. همچنین امکان تنظیم یک تایمر یادآوری برای پیام‌های ناپدیدشونده و کنترل اینکه چه کسی می‌تواند عکس پروفایل شما را ببینید وجود دارد.

منیع: Techcrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید