کامپایلر جدید Maglev گوگل کروم باعث افزایش امتیاز این مرورگر در بنچمارک ها شده است - تکفارس 
کامپایلر جدید Maglev گوگل کروم باعث افزایش امتیاز این مرورگر در بنچمارک ها شده است - تکفارس 

کامپایلر جدید Maglev گوگل کروم باعث افزایش امتیاز این مرورگر در بنچمارک ها شده است

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 15:05
گوگل کروم

گوگل در راستای تلاش‌های خود برای افزایش سرعت مرورگر کروم یک کامپایلر جدید به نام Maglev به آن اضافه کرده است که باعث بهبود عملکرد آن در بنچمارک‌ها مختلف شده است.

Maglev به عنوان کامپایلر جدید کروم می‌تواند در عرض یک‌صدم ثانیه کدهای ماشین عملکردی برای همه کارکردهای این مرورگر تولید کند.

این کامپایلر زمان کلی CPU برای کامپایل کردن کدها را کاهش می‌دهد و از طرفی در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند. اندازه‌گیری ما نشان می دهند که Maglev بهبود سرعت ۷.۵ درصدی در بنچمارک Jetstream و بهبود سرعت ۵ درصدی در بنچمارک Speedometer ایجاد کرده است.

گوگل کروم

کروم حالا به‌لطف این کامپایلر توانسته امتیاز ۴۹۱ را در بنچمارک Speedometer اپل دریافت کند، در حالیکه امتیاز این مرورگر در سال گذشته ۳۳۰ بود. بهینه‌سازی‌های موتور V8 نیز باعث امتیاز بالای کروم در Jetstream شده است (۳۳۰.۹۳۹). Jetstream یک بنچمارک جاواسکریپت و وب‌اسمبلی برای اپلیکیشن‌های پیشرفته وب است. هر دو امتیاز فوق توسط نسخه ۱۱۶.۰.۵۸۰۳.۲ کروم روی یک مک بوک ایر M2 اپل ثبت شده‌اند.

کروم در بنچمارک MotionMark نیز امتیاز ۴۸۲۱.۳۰ را در نسخه ۱۱۵.۰.۵۷۷۳.۴ روی یک نک‌بوک پرو ۱۳ اینچی M2 کسب کرده است که ۳ برابر بیشتر از سال گذشته است. این بنچمارک سرعت رندر سیستم‌های گرافیکی مرورگر در نرخ فریم‌های بالا را اندازه می‌گیرد.

تیم‌های رندرینگ و گرافیک کروم از ابتدای سال جدید میلادی بیش از ۲۰ بهینه‌سازی برای این مرورگرر ارائه کرده‌اند که بیش از نصف آن‌ها اکنون قابل دسترس هستند و منجر به بهبود سه برابری عملکرد شده‌اند.

گوگل اخیرا بهبودهای دیگری نیز در کروم ایجاد کرده است که همگی باعث بهبود عملکرد این مرورگر شده‌اند.

منبع: ۹to5google

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید