اپل iOS 17 را ۱۵ خرداد معرفی می کند - تکفارس 
اپل iOS 17 را ۱۵ خرداد معرفی می کند - تکفارس 

اپل iOS 17 را ۱۵ خرداد معرفی می کند

افشین نوری
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - 16:15
اپل iOS 17

اپل اعلام کرد که رویداد WWDC 2023 از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ خرداد (۵ تا ۹ ژوئن) برگزار خواهد شد. 

در روز ۱۵ خرداد مراسم اصلی برگزار خواهد شد و ما احتمالا شاهد معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل‌های iOS, iPadOS, macOS, watchOS, و tvOS خواهیم بود. این رویداد هرچند به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد اما توسعه‌دهندگان امکان حضور در Apple Park را در روز ۱۵ خرداد خواهند داشت. البته تعداد شرکت‌کنندگان محدود خواهد بود. 

طبق اطلاعاتی اخیرا فاش بود iOS 17 با نام رمزی Dawn در حال توسعه است و تمرکز آن روی بهبود پایداری و کارآمدی خواهد بود. تفییراتی که اپل در این سیستم عامل ارائه خواهد کرد شامل ایجاد تغییراتی در اپلیکیشن‌های Mail, Fitness, Wallet, Home و Find My خواهد بود. ظاهرا یک اپلیکیشن جدید برای کار کردن با هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز ارائه خواهد شد.  

اما اطلاعاتی دیگری نیز در iOS 17 پیدا شده‌اند که اشاره به سری آیفون ۱۵ دارند‌. طبق این اطلاعات، سری مذکور شامل شش مدل آیفون خواهد بود که همه آن‌تا از قابلیت جزیره پویا پشتیبانی خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که اسامی دقیق این شش مدل آیفون چه خواهد بود. 

در داخل کدهای iOS 17 همچنین به حذف درگاه لایتنینگ و استفاده از درگاه USB-C اشاره شده است. شایعات قبلی نیز به این موضوع اشاره کرده بودند، اما طبق این شایعات، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان از درگاه لایتنینگ بهره خواهند برد و فقط آیفون ۱۵ پرو و  ۱۵ پرو پلاس مجهز به درگاه پیشرفته و سریع USB-C خواهند بود. 

سوزان پریسکات نایب رییس روابط توسعه‌دهندگان اپل گفته است که‌ WWDC23‌ بزرگترین و هیجان‌انگیزترین رویداد این شرکت خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید