دانشمندان آینه ای اختراع کردند که می‌ تواند امواج الکترومغناطیسی را معکوس کند - تکفارس 
دانشمندان آینه ای اختراع کردند که می‌ تواند امواج الکترومغناطیسی را معکوس کند - تکفارس 

دانشمندان آینه ای اختراع کردند که می‌ تواند امواج الکترومغناطیسی را معکوس کند

افشین نوری
۳ فروردین ۱۴۰۲ - 13:23
امواج الکترومغناطیسی

دانشمندان به‌تازگی آینه‌ای اختراع کرده‌اند که می‌تواند امواج الکترومغناطیسی را معکوس کند. این اختراع در دانشگاه نیویورک انجام شده است و هرچند برای اولین بار نیست که چنین اختراعی انجام می‌شود اما رنج فرکانس‌های بکار رفته در آن کاملا متفاوت است.

محققان امیدوار هستند که این اختراع بتواند راه برای توسعه ارتباطات بسیار سریع و کاربردهای محاسباتی با استفاده از نور فراهم کند. آینه اختراع شده توسط دانشمندان دانشگاه نیویورک هرچند شبیه به آینه‌های معمولی نیست اما عملکردی شبیه به آن دارد.

امواج الکترومغناطیسی

همانطور که می‌دانید نور مرئی می‌تواند باعث دیده شدن اشیاء و رنگ‌های آن‌ها شود. رنگ‌هایی که ما در اشیاء می‌بینیم در واقع فرکانس‌هایی هستند که از سطح شی‌ء بازتاب شده‌اند و سایر فرکانس‌ها جذب آن می‌شوند. اشیاء سفید رنگ می‌توانند این امواج را بین ۸۰ تا ۹۰ درصد بازتاب دهند، اما آینه‌های خانگی می‌توانند ۱۰۰ درصد نور سفید را بازتاب دهند و به همین خاطر ما می‌توانیم تصویر اشیاء را به ‌طور کامل در مقابل آینه ببینیم.

امواج الکترومغناطیسی

حالا دانشمندان دانشگاه نیویورک آینه‌ای اختراع کرده‌اند که می‌تواند به‌طور موقت امواج را معکوس کند. بنابراین اگر سیگنالی با توالی ۱۲۳۴ به این آینه برخورد کند، با توالی ۴۳۲۱ بازتاب خواهد شد. این به معنای آن است که شما در این آینه می‌توانید پشت سر خود را مشاهده کنید. البته رنگ‌ها نیز معکوس خواهند شد و برای مثال، رنگ نارنجی، آبی خواهد شد و رنگ زرد تبدیل به بنفش خواهد شد.

این آینه در رنج فرکانسی چند ده گیگاهرتز کار می‌کند و دانشمندان قصد دارند کاربرد آن را به فرکانس‌های چند صد گیگاهرتز توسعه دهند. بنابراین این آینه فعلا با نور مرئی که در محدود ۴۰۰ تراهرتز قرار دارد کار نمی‌کند و هنوز فاصله زیادی با آن دارد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آینده این فناوری به کدام سمت و سو خواهد رفت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.