معرفی۲ سایت برای ثبت برند و استعلام علامت تجاری در ایران - تکفارس 
معرفی۲ سایت برای ثبت برند و استعلام علامت تجاری در ایران - تکفارس 

معرفی۲ سایت برای ثبت برند و استعلام علامت تجاری در ایران

کسری نراقی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 14:38
ثبت برند و استعلام علامت تجاری

ثبت برند و استعلام آن در ایران چه فوایدی دارد؟ چرا باید قبل از راه‌اندازی کسب و کار یا شرکت خود برای استعلام برند اقدام کنیم؟

دو سایت مناسب برای ثبت برند و لوگو در ایران کدام است؟ هزینه ثبت برند در ایران چقدر است؟ مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟ این موارد از سؤالات رایجی هستند که معمولاً توسط کاربران مختلف مطرح می‌شوند. چنانچه قصد راه‌اندازی یک شرکت یا فروشگاه را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید و به پاسخ سؤالات خود برسید.

در این مقاله ضمن معرفی دو سایت برای ثبت برند و استعلام در ایران، قصد داریم اطلاعات مفیدی را در این باره به شما ارائه دهیم.

سامانه مالکیت معنوی مرجع اصلی ثبت برند

سامانه مالکیت معنوی یکی از سایت‌های معتبر و قابل اطمینان کشور است که به عنوان زیر مجموعه سایت سازمان ثبت اسناد و مدارک فعالیت می‌کند. از طریق این سایت می‌توانید انواع امور حقوقی از جمله ثبت اختراع، طرح صنعتی، لوگو، علائم تجاری و… را به صورت آنلاین انجام دهید. آدرس الکترونیکی سایت سامانه مالکیت معنوی ” ipm. ssaa.ir ” است؛ بنابراین شما می‌توانید با وارد کردن آن در مرورگر وارد سایت شوید و از خدمات آن استفاده نمایید.

قبل از اینکه این سایت راه‌اندازی شود افراد برای ثبت برند یا اختراع خود مجبور بودند که به صورت حضوری به مرکز مربوطه مراجعه کنند و پس از تکمیل چند فرم و اظهارنامه کاغذی، درخواست خود را برای اداره ثبت اسناد شهر ارسال کنند. این روش علاوه بر اینکه با صرف هزینه مالی همراه بود، وقت زیادی از کاربران را می‌گرفت.

با مراجعه به این سایت می‌توانید وارد بخش میز خدمات الکترونیک شوید. این بخش شامل ۵ سامانه مختلف از جمله ثبت شرکت، استعلام ثبتی، مرکز مالکیت معنوی، اجرا و املاک می‌شود.

سامانه دنیای ثبت برای استعلام  و ثبت برند و لوگو در سریع ترین زمان

سامانه دنیای ثبت یکی از سایت‌های حقوقی معتبر کشور است که خدمات مختلفی را در زمینه‌های حقوقی و ثبتی، صدور مجوز، امور مالیاتی، دریافت گواهینامه، کد اقتصادی و… نیز ارائه می‌دهد. مجموعه دنیای ثبت از تیمی باتجربه و متخصص تشکیل شده است؛ از این رو سال‌ها است که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

ثبت برند در سریع ترین زمان با مشاوره رایگان

ثبت برند و علامت تجاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای راه‌اندازی کسب و کار یا شرکت خود انجام دهید. در واقع زمانی که تصمیم به راه‌اندازی یک کسب و کار جدید می‌گیرید، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک اسم مناسب و مرتبط است. با استفاده از این نام می‌توانید خدمات و محصولات خاص خود را به مشتریان معرفی کنید و خود را از دیگر کسب و کار‌ها متمایز بسازید.

ثبت برند یا علامت تجاری در ایران به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک برند رسمی شناخته شوید و از سوء استفاده سایر کسب و کار‌های مرتبط جلوگیری کنید.ثبت برند در دنیای ثبت یکی مهم‌ترین خدمات این سامانه است که با قیمت ارزان و به صورت آنلاین ارائه می‌شود.

ثبت برند و استعلام علامت تجاری

 

 

استعلام برند و دلایل اهمیت آن پیش از ثبت برند

استعلام برند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قبل از ثبت برند انجام شود. برای این که بتوانید کسب و کار خود را به صورت قانونی در کشور راه‌اندازی کنید ابتدا باید از منحصر به فرد بودن برند و علامت تجاری خود مطمئن شوید؛ همچنین استعلام برند به شما کمک می‌کند تا تاریخچه شرکت‌های مختلف بشناسید و در صورت مورد تأیید بودن، با آن‌ها معامله کنید. استعلام برند معمولاً به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌توانید به کمک کارشناسان سامانه دنیای ثبت بهترین آن را انتخاب کنید.

برای استعلام برند کافی است اطلاعات مورد نیاز را وارد فرم استعلام کنید و از طریق آن به صورت قانونی اطلاعات مفیدی را کسب کنید. به عنوان مثال می‌توانید متوجه شوید که آیا علامت تجاری مورد نظر قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب شده است یا خیر؟ در صورتی که نام مورد نظر شما قبلاً توسط کسب و کار دیگری انتخاب شده باشد شما حق استفاده از آن را نخواهد شد؛ همچنین اگر این نام توسط شما انتخاب شود، سایر کسب و کار‌ها نیز نمی‌توانند از ان استفاده کنند.

 

ثبت برند لاتین چه فایده و کاربردی دارد؟

ثبت برند لاتین برای افرادی مناسب است که قصد دارند فعالیت خود را در خارج از کشور گسترش دهند و محصولات و خدمات خود را بازار‌های خارجی نیز ارائه نمایند. برای راه‌اندازی انواع کسب و کار‌های بین‌المللی کافیست به صورت قانونی برای ثبت برند لاتین نیز اقدام کنید. لازم به ذکر است که شرایط ثبت برند لاتین کمی پیچیده‌تر از ثبت برند معمولی است و معمولاً طی مراحل مختلفی انجام می‌شود.

ثبت برند مادرید چیست ؟

ثبت برند مادریدیا بین‌المللی یکی از خدمات مهمی است که توسط مجموعه دنیای ثبت ارائه می‌شود. با استفاده از ثبت برند مادرید می‌توانید کسب و کار خود را در بیش از ۱۷۰ کشور جهان گسترش دهید و بدون هیچ مشکلی به تجارت‌های بین‌المللی خود برسید. نکته مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که انواع برند‌های فارسی نیز می‌توانند به صورت بین‌المللی ثبت شوند.

ثبت لوگو

ثبت لوگو یکی از خدمات مهمی است که باید پس از ثبت شرکت انجام دهید. لوگوی شرکت به عنوان عنصر کلیدی کسب و کار شما عمل می‌کند و نقش مهمی در معرفی خدمات و محصولات شما خواهد داشت. با ثبت لوگوی شرکت می‌توانید خصوصیات کسب و کار خود را به کاربران مختلف نشان دهید. با انتخاب لوگوی مناسب و مرتبط کسب و کار خود، نام تجاری خود را ارزشمند‌تر از هر قبل بسازید. هرچه لوگوی کسب و کار خلاقانه‌تر باشد تأثیر بیشتری روی رشد کسب و کارتان خواهد شد.

مدارک ثبت برند در ایران

ثبت برند و استعلام علامت تجاری

ثبت برند در ایران به دو روش حقیقی و حقوقی انجام می‌شود. افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارند، می‌توانند یکی از این دو روش را انتخاب کنند و نسبت به ثبت برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای ثبت برند در ایران، به حقیقی یا حقوقی بودن ثبت برند بستگی دارد که به شرح ذیل است:

مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت
  • داشتن ثنا برای عضویت در سامانه و داشتن کارتابل
  • گواهی امضا جهت عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی
  • ارائه مجوز فعالیت مانند پروانه کسب، جواز تأسیس و…
  • تأییدیه صمت برای مجوز فعالیت
  • کارت بازرگانی برای کسب و کار‌های بین‌المللی دارای برند لاتین

مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند

  • ارائه مدارک ثبتی شرکت که نشان دهنده شخصیت حقوقی است.
  • ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که آگهی تأسیس در آن منتشر شده باشد.
  • ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  • ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
  • کارت بازرگانی برای کسب و کار‌های بین‌المللی دارای برند لاتین

هزینه و تعرفه ثبت برند

هزینه و تعرفه ثبت برند در ایران به عوامل مختلفی از جمله تعداد طبقات، حقیقی یا حقوقی بودن شخصیت، فارسی یا لاتین بودن برند و… بستگی دارد. هزینه این فرایند در سال جدید نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و با افزایش قیمت همراه بوده است. به طور کلی تعرفه ثبت برند بابت خدمات مختلفی از قبیل اظهارنامه ثبت برند، حق التثبیت و دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی دریافت می‌شود. پس از ثبت سفارش ثبت برند باید هر کدام از این هزینه‌ها را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.