شیائومی در آستانه دریافت مجوز ساخت خودروی برقی - تکفارس 
شیائومی در آستانه دریافت مجوز ساخت خودروی برقی - تکفارس 
شیائومی در آستانه دریافت مجوز ساخت خودروی برقی - تکفارس 

شیائومی در آستانه دریافت مجوز ساخت خودروی برقی

مهدی حلوائی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 12:41
شیائومی

شیائومی اخیراً برای دریافت مجوز ساخت خودروی برقی با مشکلاتی مواجه شده بود اما به‌نظر می‌رسد که حالا این شرکت در آستانه‌ی دریافت مجوز یادشده است. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که ورود به بازار خودروهای برقی کار چندان آسانی نیست چرا که شرکت ثروتمند و بزرگی مانند شیائومی نیز در این راه به مشکل برخورده است.

خودروی برقی شیائومی

تمامی شرکت‌ها در چین برای ساخت خودروی برقی باید مجوز مخصوصی را دریافت کنند که قبلاً به سرعت در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت اما با افزایش تعداد شرکت‌های سازنده‌ی این خودروها، چین قوانین خود را در این خصوص تغییر داد. این قوانین مشکلاتی را برای شیائومی و چند شرکت دیگر ایجاد کرد و باعث شد تا صدور مجوز ساخت برای آن‌ها به تعویق بیفتد. حالا شیائومی با تصاحب شرکت ورشکته‌ی آلمانی بورگوارد (Borgward)، که مجوز ساخت خودروهای برقی را دارد، می‌‌تواند بدون هیچ مشکلی خودروهای برقی خود را تولید کند.

خودروی برقی شیائومی

شیائومی تا به حال مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار را صرف تولید خودروهای برقی کرده و کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار خودرو را نیز در بیجینگ در دست ساخت دارد. قرار است این کارخانه در مرحله‌ی اول در سال ۲۰۲۴ به ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار خودرو برسد و سپس در سال ۲۰۲۶ ظرفیت تولید آن به ۳۰۰ هزار خودرو افزایش پیدا کند. تصاویر بالا مربوط به اولین خودروی برقی شیائومی است که اخیراً نام آن نیز فاش شده بود.

منبع: ArenaEV

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید