برتری تراشه گرافیکی گلکسی S23 اولترا در برابر A16 اپل - تکفارس 
برتری تراشه گرافیکی گلکسی S23 اولترا در برابر A16 اپل - تکفارس 

برتری تراشه گرافیکی گلکسی S23 اولترا در برابر A16 اپل

مهدی حلوائی
۳ بهمن ۱۴۰۱ - 12:56
گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا از تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۴۰ (Adreno 740) شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد که اخیراً در چند بنچمارک موفق به شکست تراشه‌ی گرافیکی A16 اپل شده بود. حالا نتیجه عملکرد این تراشه در بنچمارک گیک بنچ نیز منتشر شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برتری تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۴۰ در مقایسه با A16 اپل موفقیت بزرگی برای کوالکام به حساب می‌آید چرا که معمولاً اپل در این بخش عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا دارد. حالا این تراشه‌ی گرافیکی در آزمایش‌های ولکان (Vulkan) بنچمارک گیک بنچ نیز موفق به دریافت نمره‌ی میانگین ۹۸۴۴ شده که از نمره‌ی ۶۲۳۳ تراشه‌ی آدرنو ۷۳۰ گلکسی S22 اولترا بسیار بهتر است.

بنچمارک گلکسی S23 اولترا

در واقع آدرنو ۷۴۰ حدود ۵۷.۹۳ درصد سریع‌تر از آدرنو ۷۳۰ بوده و میانگین نمره‌ی آن در گیک بنچ نیز ۵۶.۸۵ درصد بهتر از پرچمدار قبلی کوالکام می‌باشد. بد نیست بدانید که آدرنو ۷۴۰ بر پایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری TSMC طراحی شده اما آدرنو ۷۳۰ از فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ بهره برده است. با توجه به این موضوع، به‌نظر می‌رسد که تصمیم سامسونگ مبنی بر استفاده از تراشه‌ی شرکت رقیب در سری گلکسی S23 کاملاً درست بوده است. انتظار می‌رود پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۴۰ به یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی S23 اولترا تبدیل شوند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید