هشدار امنیتی: سامسونگ از همه کاربران خود خواست گلکسی استور را به‌روزرسانی کنند - تکفارس 
هشدار امنیتی: سامسونگ از همه کاربران خود خواست گلکسی استور را به‌روزرسانی کنند - تکفارس 

هشدار امنیتی: سامسونگ از همه کاربران خود خواست گلکسی استور را به‌روزرسانی کنند

افشین نوری
۳ بهمن ۱۴۰۱ - 07:29
هشدار امنیتی: سامسونگ از همه کاربران خود خواست گلکسی استور را به‌روزرسانی کنند - تکفارس 

به نظر می‌رسد گلکسی استور سامسونگ با باگ‌های جدی روبروست و کارشناسان حوزه امنیت نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند. 

موسسه امنیت سایبری NCC گفته است که آسیب‌پذیری‌های جدیدی را در فروشگاه گلکسی استور سامسونگ کشف کرده‌اند که هکرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند هر اپلیکیشنی را که دوست دارند روی گوشی گلکسی کاربر نصب کنند بدون آنکه خود کاربر از این موضوع اطلاعی داشته باشد. 

 موسسه NCC این آسیب‌پذیری را با تحت عنوان CVE-2023-21434 دسته‌بندی کرده و این نامگذاری به کارشناسان امنیتی کمک می‌کند تا باگ مذکور را در هر زمانی ردیابی و رصد کنند. 

به گفته محققان، آسیب‌پذیری CVE-2023-21434 کاربردهای مختلفی برای هر هکر می‌تواند داشته باشد که درنهایت امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. همچنین امکان نصب هر اپلیکیشنی بدون اجازه کاربر از طریق این آسیب‌پذیری می‌تواند خطرات امنیتی جدی را در پی داشته باشد. 

به نظر می‌رسد آسیب‌پذیری جدید گلکسی استور سامسونگ به‌جز سیستم عامل ۱۳ روی همه تسخه‌های اندروید فعال است و خوشبختانه اندروید ۱۳ به خاطر داشتن قابلیت‌های امنیتی خوب توانسته جلوی این باگ امنیتی را بگیرد. البته سامسونگ در همان روزهای آغازین سال جدید میلادی اعلام کرد که دو تا از آسیب‌پذیری‌های گلکسی استور را در نسخه ۴.۵.۴۹.۸ رفع کرده است. 

بنابراین کاربرانی که از گلکسی استور سامسونگ روی گوشی‌های خود استفاده می‌کنند بهتر است هر چه سریع‌تر آن را به‌روزرسانی کنند. حتی کسانی که اندروید ۱۳ را اجرا می‌کنند بهتر است این کار را انجام دهند. 

برای به‌روزرسانی گلکسی استور کافی است روی نوتیفیکیشن Update ضربه بزنید و مراحل بعدی را طی کنید. اگر این نوتیفیکیشن را دریافت نکرده‌اید می‌توانید به مسیر Menu > Settings رفته و روی گزینه About Galaxy Store و سپس Update ضربه بزنید.  

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید