اپل شفافیت اپ استور را درباره دلیل حذف اپلیکیشن‌ها افزایش می دهد - تکفارس 
اپل شفافیت اپ استور را درباره دلیل حذف اپلیکیشن‌ها افزایش می دهد - تکفارس 

اپل شفافیت اپ استور را درباره دلیل حذف اپلیکیشن‌ها افزایش می دهد

افشین نوری
۲۳ دی ۱۴۰۱ - 07:16
اپل اپ استور

گروهی از سرمایه‌گذاران اپل خواستار شفافیت بیشتر این شرکت در رابطه با پلتفرم اپل استور شدند‌. این گروه متشکل از یک شرکت بریتانیایی به نام Azzad Asset Management  و یک کمپانی بزرگ به نام Tulipshare و چند شرکت دیگر است و می‌خواهند بدانند که سیاست اپل در رابطه با کشورهای خارجی مثل چین چیست.  ‌

اپل خود را یرای ارائه گزارش مالی سه ماهه آخر ۲۰۲۲ آماده می‌کند. به همین‌خاطر سرمایه‌گذاران این شرکت می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره برنامه اپل برای پلتفرم اپ استور و محدودیت‌هایی که در آن برای برخی توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن‌ها در اثر فشار برخی دولت‌های ایجاد کرده است چیست. اخیرا اپل چند اپلیکیشن مذهبی را که در چین ممنوع هستند از اپ استور حذف کرده بود. 

رییس Tulipshare گفته است که توضیحات اپل در این رمینه می‌تواند دید بسیار شفاف و واضحی از سیاست‌های آینده این شرکت در قبال توسعه دهندگان به ما بدهد. بنابراین لازم است که مدیران اپل این شفافیت را از خودشان ‌نشان دهند. 

اپل تاکنون اپلیکیشن‌های بسیار زیادی را از اپ استور حذف کرده است و ظاهرا اکثر آن‌ها را به درخواست دولت چین انجام داده است. اپل در حال حاضر آیفون‌های خود را در داخل چین مونتاژ می‌کند و از نطر مالی بسیار وابسته به چین است. بنابراین به نظر می‌رسد که این شرکت در اکثر موارد درخواست‌های دولت چین را برآورده کرده است. 

اپل اخیرا گزارش داه بود که در مجموع ۲۳۹ اپلیکیشن را به خاطر نقض قوانین اپ استور از روی این پلتفرم حذف کرده است که به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها اپلیکیشن‌های چینی بوده‌اند. اپل متاسفانه توضیحی درباره علت حذف این اپلیکیشن‌ها نمی‌دهد و معلوم نیست که چه تعداد از آن‌ها به درخواست دولت‌های خارجی انجام می‌شود. 

در هر حال، اپل قول داده است که شفافیت بیشتری در این زمینه داشته باشد و سرمایه‌گذاران این شرکت نیز امیدوار هستند که این اتفاق بیفتد تا آن‌ها چشم‌انداز خوبی از سیاست‌های آینده این شرکت داشته باشند.

منلع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید