نام تراشه تبلت شیائومی پد ۶ فاش شد - تکفارس 
نام تراشه تبلت شیائومی پد ۶ فاش شد - تکفارس 

نام تراشه تبلت شیائومی پد ۶ فاش شد

مهدی حلوائی
۹ دی ۱۴۰۱ - 12:18
شیائومی پد 6

بر اساس گزارش‌های قبلی، مراحل ساخت تبلت‌های سری شیائومی پد ۶ از مدت‌ها پیش آغاز شده است. حالا امروز یکی از افشاگران مشهور و معتبر، نام تراشه‌ی استفاده‌شده در این تبلت‌ها را فاش کرده است.

به ادعای Digital Chat Station، نسخه‌ی پایه‌ی شیائومی پد ۶ با نام رمز pipa شناخته شده و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد. این در حالی است که شیائومی پد ۵ نیز از همین تراشه استفاده کرده بود. در طرف دیگر، شیائومی پد ۶ پرو به تراشه‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده و نام رمز آن liquin است.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بر پایه‌ی فرآیند ۴ نانومتری TSMC طراحی شده و حداکثر فرکانس آن ۳.۲ گیگاهرتز است. همچنین مصرف انرژی این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۱۵ درصد کمتر می‌باشد. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در بنچمارک انتوتو (AnTuTU) نیز موفق به کسب نمره‌ی بالای ۱.۱ شده اما اسنپدراگون ۸۷۰ در همین بنچمارک نمره‌ی ۸۰۰ هزار را دریافت کرده است.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، شیائومی پد ۶ از نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با وضوح ۱۸۸۰ در ۲۸۸۰ بهره برده و ترکیب دوربین‌های آن شامل دو دوربین پشتی و یک دوربین سلفی می‌شود. همچنین گفته می‌شود که این محصول از قلم هوشمند، کیبورد و NFC نیز پشتیبانی کرده و شیائومی آن را تنها در کشور چین عرضه خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید