هکرهای کره شمالی به بیش از ۱۰۰۰ متخصص سیاست خارجی کره جنوبی حمله سایبری کردند - تکفارس 
هکرهای کره شمالی به بیش از ۱۰۰۰ متخصص سیاست خارجی کره جنوبی حمله سایبری کردند - تکفارس 

هکرهای کره شمالی به بیش از ۱۰۰۰ متخصص سیاست خارجی کره جنوبی حمله سایبری کردند

افشین نوری
۶ دی ۱۴۰۱ - 13:32
هکرهای کره شمالی به بیش از ۱۰۰۰ متخصص سیاست خارجی کره جنوبی حمله سایبری کردند - تکفارس 

کره جنوبی ادعا کرده است که هکرهای کره شمالی حدود ۱۰۰۰ نفر از کارشناسان حوزه سیاست خارجی این کشور را مورد حمله هکری قرار داده‌اند و به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. این کارشناسان، ظاهرا در اندیشکده‌های سیاسی و دانشگاه‌های کره جنوبی فعال بوده‌اند.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است هکرها با ارسال ایمیل‌های فیشینگ توانسته اند این افراد را فریب بدهند و آن‌ها را به سمت سایت‌های فیک و جعلی سوق دهند‌ و از این طریق بتوانند اطلاعات شخصی آن‌ها را سرقت کنند. این بزرگترین حمله هکری در تاریخ کره جنوبی به افراد بانفوذ سیاسی است و ظاهرا ۱۳ شرکت نیز در بین قربانیان وجود دارند. 

البته گفته می‌شود فقط ۴۹ نفر از آن ۱۰۰۰ نفر در دام این هکرها افتادند و فقط دو شرکت مجبور به پرداخت باج ۲.۵ میلیون وونی به هکرها شده‌اند. هنوز مشخص نیست که هکرهای کره شمالی دقیقا به چه اطلاعاتی دست یافتند و هدف آن‌ها از این کار چه بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که کره شمالی به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات مهمی درباره حوزه سیاست خارجی کره جنوبی است و حتی اخیرا یک حمله هکری گسترده به محققان امنیتی همسایه جنوبی خود کرده بود. 

همانطور که می‌دانید این دو کشورها سال‌هاست که باهم خصومت و دشمنی دارند و کره شمالی خود را مجهز به سلاح هسته‌ای کرده است و این‌ موضوع باعث نگرانی کره جنوبی شده است. هکرهای کره شمالی در حوزه رمزارزها نیز بسیار فعال هستند و  گفته می‌شود تاکنون بیش از ۱.۷۲ میلیارد دلار سرقت کرده‌اند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش مقامات کره جنوبی به این حملات سایبری چه خواهد بود و آیا این موضوع باعث افزایش تنش بین این کشور و کره شمالی خواهد شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.