طراحی شیائومی برای گوشی های نسل آینده را ببینید - تکفارس 
طراحی شیائومی برای گوشی های نسل آینده را ببینید - تکفارس 
طراحی شیائومی برای گوشی های نسل آینده را ببینید - تکفارس 

طراحی شیائومی برای گوشی های نسل آینده را ببینید

افشین نوری
۲ آذر ۱۴۰۱ - 09:07
شیائومی

ما در سال‌های اخیر شاهد ظهور فناوری‌های جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به طراحی هول پانچ، دوربین سلفی پاپ‌آپ، نمایشگر کشویی و دوربین زیر نمایشگر اشاره کرد. شیائومی نیز یکی از شرکت‌های پیشتاز در این حوزه بوده و حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد فناوری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارائه کند. 

 طبق پتنتی که این شرکت در اداره ثبت اختراع چین به ثبت رسانده است، ظاهرا شیائومی در حال کار روی یک مکانیسم دوربین جدید برای گوشی‌های هوشمند است که قبلا سابقه نداشته است. این مکانیسم دارای اجزای مختلفی است که شامل یک ورودی جریان، یک صفحه اتصال متحرک و یک خروجی می‌شود. 

قسمت خروجی این مکانیسم، جهت اتصال به دوربین گوشی استفاده می‌شود و قسمت متحرک آن به این خروجی متصل شده که ترکیب این اجزا باعث به حرکت در آمدن دوربین خواهد شد و متحرک بودن دوربین هیچ خللی در عملکرد نمایشگر ایجاد نخواهد کرد. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند به یک نمایشگر تمام صفحه دسترسی داشته باشند. 

طراحی شیائومی برای گوشی های نسل آینده را ببینید - تکفارس 

مزیت این مکانیسم جدید شیائومی آن است که کاملا ساده و قابل‌اعتماد است و هزینه آن نیز بسیار پایین است. از طرف دیگر این مکانیسم به خاطر اینکه به صورت صفحه‌ای عمل می‌کند فضای کمتری اشغال می‌کند و باعث کاهش ضخامت گوشی یا هر وسیله الکترونیکی دیگر خواهد شد. 

البته شیائومی تاکنون چندین گوشی با دوربین پاپ‌آپ عرضه کرده است که از جمله می‌توان به ردمی K20 پرو، ردمی K30 پرو‌ و چند مدل دیگر اشاره کرد اما طراحی آن‌ها کاملا متفاوت از طراحی پتنت جدید شیائومی است و از این‌رو انتظار می‌رود که در گوشی‌های آینده این شرکت از مکانیسم جدید استفاده شود تا گوشی‌هایی با ضخامت بسیار کم و نمایشگر تمام‌صفحه ارائه شوند.

البته طراحی فوق فعلا در حد پتنت است و باید ببینیم که شیائومی چقدر در اجرایی کردن آن روی گوشی‌های خود موفق خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید