اپل توان پاسخ به حجم بالای تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو را ندارد - تکفارس 
اپل توان پاسخ به حجم بالای تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو را ندارد - تکفارس 

اپل توان پاسخ به حجم بالای تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو را ندارد

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 10:53
آیفون 14 پرو

بر اساس گزارش بانک سرمایه‌گذاری UBS، میزان تقاضا برای گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو پلاس افزایش داشته و به‌نظر می‌رسد که اپل توانایی تولید تعداد کافی از این گوشی‌ها برای پاسخ به حجم بالای تقاضا را ندارد.

مطالب مرتبط:

این گزارش با بررسی مدت زمان انتظار برای تحویل سری آیفون ۱۴ پرو، با استفاده از داده‌هایی که موجودی این گوشی‌ها در ۳۰ کشور مختلف را بررسی می‌کنند، به‌دست آمده است. برای مثال، مدت زمان انتظار برای تحویل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در کشور آمریکا به‌ترتیب ۵ و ۲۵ روز افزایش پیدا کرده است. این آمار پیش از تعطیلی اخیر کارخانه‌ها در چین جمع‌آوری شده است.

به‌گزارش UBS، استقبال فراتر از حد انتظار از گوشی‌های یادشده در ماه سپتامبر باعث شده تا مدت زمان انتظار برای تحویل آن‌ها افزایش یابد. گفته می‌شود که نرخ فروش کامل گوشی‌های آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر حدود ۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و نرخ فروش نسخه‌های پروی این گوشی‌ها نیز در مقایسه با سری آیفون ۱۳ پرو ۵۰ درصد بیشتر بوده است.

UBS همچنین در گزارش خود اعلام کرده که مدت زمان انتظار برای تحویل آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در کشور چین نیز به ۲۴ روز افزایش یافته است. گفته می‌شود که تعطیلی کارخانه‌ی فاکس‌کان، که بیشترین تعداد گوشی آیفون را در سال تولید می‌کند، منجز به کاهش فروش این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌های UBS، اپل در این بازه‌ی زمانی تنها ۸۶ میلیون واحد گوشی آیفون را به فروش خواهد رساند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید