نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر ۱۵ درصد بوده است - تکفارس 
نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر ۱۵ درصد بوده است - تکفارس 

نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر ۱۵ درصد بوده است

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 07:33
نرخ استفاده از ویندوز 11

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Statcounter، از هر شش نفر کاربر پلتفرم دسکتاپ، یک نفر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند و در حال حاضر پس از گذشت یک سال از عرضه این سیستم‌عامل، نرخ استفاده از آن بسیار کمتر از ویندوز ۱۰ است.

نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر با رشدی ۲ درصدی نسبت به ماه سپتامبر به ۱۵ درصد رسید و میزان استفاده از ویندوز ۱۰ نیز در همین مدت با کاهش کمتر از ۱ درصد مواجه شد. نرخ استفاده از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ نیز در این ماه به‌ترتیب ۹.۶۲ و ۳.۱۴ درصد بوده و ۰.۳۶ درصد از کاربران پس از گذشت دو دهه کماکان از سیستم‌عامل ویندوز XP استفاده می‌کنند.

نرخ استفاده از ویندوز 11

با این وجود، استیم نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر را بیشتر اعلام کرده‌ که احتمالاً دلیل آن نیز روش‌ متفاوت جمع‌آوری آمار توسط آن‌ است. آمار منتشرشده توسط استیم به استفاده‌ی ۲۳.۳۷ درصد کاربران از ویندوز ۱۱ و ۶۸.۹۱ درصد آن‌‌ها از ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر اشاره داشته است که با آمار منتشرشده توسط Statcounter تفاوت دارد.

استیم برای دستیابی به آمار یادشده از ۳۰ میلیون کاربر همزمان خود نظرسنجی می‌کند اما Statcounter برای این کار از حدود ۵ میلیارد صفحه‌ آمار در بیش از ۱.۵ میلیون وب‌سایت بهره می‌برد. شرکت تحقیقاتی AdDuplex نیز تقریباً از روش مشابه استیم استفاده کرده و اطلاعات جمع‌آوری شده از ۵۰۰۰ اپلیکیشن فروشگاه ویندوز را مبنای آمار خود قرار می‌دهد. بر اساس گزارش این شرکت، نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در حال حاضر ۲۳ درصد است.

بدون شک یکی از عوامل عدم استقبال مناسب کاربران از جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت، نیاز آن به پردازنده‌های رده‌بالاست. شرکت تحقیقاتی Landsweeper، که نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ در بین ۳۰ میلیون ورک استیشن فعال در ماه اکتبر را ۲.۶۱ درصد معرفی کرده، بر این باور است که حدود نیمی از کامپیوترهای موجود، سخت‌افزار لازم برای نصب این سیستم‌عامل را ندارند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.