کاربران روسیه دیگر نمی‌توانند ویندوز ۱۰ و ۱۱ را از سایت مایکروسافت دانلود کنند - تکفارس 
کاربران روسیه دیگر نمی‌توانند ویندوز ۱۰ و ۱۱ را از سایت مایکروسافت دانلود کنند - تکفارس 

کاربران روسیه دیگر نمی‌توانند ویندوز ۱۰ و ۱۱ را از سایت مایکروسافت دانلود کنند

افشین نوری
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 18:50
ویندوز ۱۱

مایکروسافت بعد از شروع جنگ اوکراین و ‌روسیه، دسترسی کاربران روسی برای دانلود تصاویر ویندوز ۱۰ و ۱۱ و همچنین دسترسی به قابلیت Media Creation Tool را مسدود کرده است و اخیرا نیز این شرکت اعلام‌ کرده بود که فروش همه محصولات خود را به روسیه  متوقف می‌کند.

حالا مایکروسافت اعلام کرده است که به کاربران روسی اجازه دانلود و نصب ویندوز ۱۰ و ۱۱ را نخواهد داد. به این ترتیب، کاربران روسی هنگام دانلود این سیستم‌عامل‌ها از سایت رسمی مایکروسافت با خطای ۴۰۴ مواجه خواهند شد. ‌

 وب‌سایت CNews گزارش داده است که‌ این محدودیت در مورد همه کاربران روسی اعمال شده است و صرفا بستگی به یک تامین‌کننده خاص اینترنت ندارد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که کاربران روسی مجبور خواهند شد از روش‌های دیگری مثل تغییر IP یا وی‌پی‌ان برای دانلود ویندوز از سایت مایکروسافت استفاده کنند. 

در حال حاضر، سیستم‌عامل ویندوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپی دنیا با سهم ۷۵.۵۴ درصد است و ‌در رده‌های دوم و سوم نیز به‌ترتیب macOS با ۱۴.۹۸ درصد و‌ لینوکس با ۲.۴۵ درصد قرار دارند. 

حالا باید منتظر ماند و دید موضع روسیه در برابر این اقدام‌ مایکروسافت چه خواهد بود و چه تدابیری برای مقابله با آن ‌خواهد اندیشید. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید