روسیه ۶۱ مدیر شرکت های فناوری آمریکایی را تحریم کرد - تکفارس 
روسیه ۶۱ مدیر شرکت های فناوری آمریکایی را تحریم کرد - تکفارس 

روسیه ۶۱ مدیر شرکت های فناوری آمریکایی را تحریم کرد

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 11:19
روسیه

طبق گزارش رسانه‌های روسی، وزارت خارجه این کشور به‌تازگی تحریم‌های را علیه ۶۱ شهروند آمریکایی را که عمدتا روسا و مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا هستند اعمال کرده است. 

ظاهرا Lisa Su  مدیرعامل شرکت AMD در صدر این لیست تحریم‌های روسیه قرار دارد و همه کسانی که در این لیست هستند حق ورود به روسیه را ندارند و تجارت با آن‌ها ممنوع است. روسیه این تحریم‌ها را در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور وضع کرده است و ممکن است در ادامه افراد دیگری را به آن اضافه کند. ‌

 بد نیست بدانید که بعد از شروع جنگ روسیه و ‌اوکراین، شرکت AMD اعلام کرد که بازار روسیه را ترک می‌کند و هیچ محصولی به این کشور عرضه نخواهد کرد. با وحود اینکه دو شرکت اینتل و انویدیا نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفتند اما در لیست تحریم‌های روسیه قرار ندارند. 

دلیل آن هم این است که اگر روسیه بخواهد همه شرکت‌ها را تحریم کند نمی‌تواند در حوزه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد بنابراین مجبور است که برخی شرکت را از تحریم‌های خود معاف کند. ضمن اینکه این تحریم‌ها فقط شامل روسای شرکت‌های فناوری آمریکایی می‌شود و کل آن شرکت‌ها را در بر نمی‌گیرد. 

از آمجائیکه امریکا افراد ثروتمند روسی را به‌خاطر ارتباط‌شان با پوتین تحریم کرده است روسبه نیز افراد رده‌بالای شرکت‌های فناوری آمریکایی را هدفقرار داده است و از این طریق مقابله به مثل کرده است. به این ترتیب اگر روسای شرکت‌های مذکور دارایی خاصی در داخل روسیه داشته باشند همه آن‌ها ضبط خواهد شد. 

نخست وزیر روسیه گفته است که برای مقابله با تحریم‌های غرب، تعرفه وارات به این کشور را کاهش داده است و همچنین پروسه وارات را  برای واردکنندگان کالا تسهیل کرده است. این کشور هم‌اکنون با مشکل کمبود قطعات الکترونیکی روبه‌روست و باید با اتخاذ روش‌هایی مانع از گسترش این مشکل بشود. 

در هر حال، باید منتطر ماند و دید روسیه برای مقابله با تحریم‌های کشورهای غربی چه راهکارهایی اتخاذ می‌کند و آیا می‌تواند زنجیره تامین قطعات الکترونیکی در کشور خود را تامین کند یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید