IBM کارکنان خود در روسیه را از کار برکنار می کند - تکفارس 
IBM کارکنان خود در روسیه را از کار برکنار می کند - تکفارس 

IBM کارکنان خود در روسیه را از کار برکنار می کند

مهدی حلوائی
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 17:54
آی بی ام

کمپانی IBM پس از این‌که سه ماه پیش در پی حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین تمامی فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف کرده بود، امروز در خبری اعلام کرد که قصد دارد تا تمامی کارکنان خود در این کشور را اخراج کند.

IBM در طول چند ماه گذشته حقوق کارکنان خود را به‌طور کامل پرداخت می‌کرد اما به‌گفته‌ی آرویند کریشنا (Arvind Krishna)، مدیر عامل این شرکت، تحریم‌های متعدد علیه بانک‌های روسی باعث شده تا این کار به سختی انجام شود. همچنین به‌نظر می‌رسد که وب‌سایت روسیه‌ی IBM نیز به‌طور کامل از دسترس خارج شده است.

آی بی ام

روسیه بخش ناچیزی از درآمد شرکت IBM را تشکیل داده ( ۰.۵ درصد معادل ۳۰۰ میلیون از ۵۷.۴ میلیارد کلی) و به‌نظر نمی‌رسد که خروج این شرکت از روسیه تاثیر خاصی بر عملکرد آن گذاشته باشد. برای مقایسه، شرکت HP اعلام کرده است که توفق فعالیت در روسیه و بلاروس سالانه ۱ میلیارد دلار به این شرکت ضرر خواهد زد.

پس از خروج IBM، اینتل، ای ام دی و بسیاری از شرکت‌های دیگر از روسیه، این کشور حالا سعی دارد تا با اختصاص بودجه به بخش تولید ریزتراشه‌های بومی و با استفاده از فرآیند تولید ۹۰ نانومتری، نرخ تولید محصولات الکترونیکی خود را افزایش دهد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید