تعداد بدافزارهای ویندوز و اندروید کماکان بسیار بیشتر از پلتفرم های اپل است - تکفارس 
تعداد بدافزارهای ویندوز و اندروید کماکان بسیار بیشتر از پلتفرم های اپل است - تکفارس 

تعداد بدافزارهای ویندوز و اندروید کماکان بسیار بیشتر از پلتفرم های اپل است

مهدی حلوائی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:13
بدافزار ویندوز

در حال حاضر بیش از ۳۴ میلیون بدافزار جدید در سال ۲۰۲۲ در پلتفرم‌های مختلف شناسایی شده که بیشترین تعداد آن‌ها متعلق به سیستم‌ عامل‌های ویندوز و اندروید بوده است. به‌نظر می‌رسد که این سیستم‌ عامل‌ها کماکان بیشتر از پلتفرم‌های اپل در معرض خطر آلوده‌شدن به بدافزارها هستند.

بر اساس گزارش Atlas VPN، روزانه تعداد ۳۱۶ هزار بدافزار جدید در سال ۲۰۲۲ طراحی می‌شود و ماه ژانویه با ۱۱.۴۱ میلیون نمونه‌ی جدید بیشترین تعداد بدافزار تا به این‌ جای سال را داشته است. این عدد برای ماه‌های فوریه و مارچ به ترتیب ۸.۹۳ و ۸.۷۷ میلیون بوده است. در مجموع، تعداد بدافزارهای جدید شناسایی‌شده در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به ۲۹.۱۱ میلیون عدد رسید و تعداد ۵.۶۵ میلیون بدافزار دیگر نیز در پایان ماه آپریل به این عدد اضافه شد.

گزارش Atlas VPN نشان می‌دهد که از مجموع ۳۴ میلیون بدافزار جدید، بیش از ۲۵ میلیون نمونه در سیستم‌عامل ویندوز شناسایی شده‌ و سهم اندروید نیز ۵۳۶ هزار عدد بوده است. در این بین، پلتفرم‌های اپل از امنیت بالاتری برخوردار بوده و بدافزارهای کمتری در آن‌ها مشاهده شده است. سیستم عامل مک او اس با ۲۰۰۰ بدافزار جدید، بیشترین تعداد بدافزار در بین پلتفرم‌های اپل در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. با این وجود اپل از تعداد بدافزارهای کشف‌شده در مک او اس ناراضی بوده چرا که این آمار در مقایسه با سیستم عامل آی او اس بسیار بیشتر است.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید