تحقیقات دولت آمریکا در مورد قوانین و شرایط کار کارکنان آمازون آغاز شد - تکفارس 
تحقیقات دولت آمریکا در مورد قوانین و شرایط کار کارکنان آمازون آغاز شد - تکفارس 

تحقیقات دولت آمریکا در مورد قوانین و شرایط کار کارکنان آمازون آغاز شد

مهدی حلوائی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 15:44
آمازون آمریکا

کمیته‌ی نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود در مورد چگونگی شرایط کار کارکنان آمازون در کارخانه‌ی این شرکت در ایالت ایلینوی را آغاز کرده‌ است. علت این موضوع فوت ۶ نفر از کارکنان این کارخانه در زمستان گذشته بر اثر طوفان بوده است.

با توجه به گزارش‌های قبلی، وقوع طوفان باعث تعطیلی کارخانه‌های آمازون نشده و کارکنان این شرکت در چنین شرایطی نیز باید به کار خود ادامه دهند. به‌گفته‌ی یک منبع ناشناس، آمازون کارکنان خود را تهدید کرده است که در صورت ترک محل کار حتی هنگام وقوع طوفان از کار اخراج خواهند شد. طوفان زمستان گذشته‌ در ایلینوی منجر به فروریختن کارخانه‌ی آمازون و فوت ۶ نفر از کارکنان آن در این ایالت شد.

آمازون

آمازون حالا دو هفته فرصت دارد تا مدارک مورد نیاز از جمله اسناد مربوط به پروتکل‌های شرکت در خصوص شرایط بحرانی آب و هوایی را در اختیار کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا قرار دهد. این کمیته همچنین تمام اسناد مربوط به تحقیقات آمازون در خصوص این حادثه را نیز بررسی خواهد کرد. این اولین باری نیست که دولت آمریکا به انجام تحقیقات در خصوص فوت یکی از کارکنان آمازون می‌پردازد چرا که اداره‌ی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا نیز در ماه دسامبر گذشته تحقیقات خود روی این موضوع را آغاز کرده بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید