آژانس فضایی اروپا واضح ترین تصویر از لایه بیرونی خورشید را ثبت کرد - تکفارس 
آژانس فضایی اروپا واضح ترین تصویر از لایه بیرونی خورشید را ثبت کرد - تکفارس 

آژانس فضایی اروپا واضح ترین تصویر از لایه بیرونی خورشید را ثبت کرد

مهدی حلوائی
۶ فروردین ۱۴۰۱ - 10:49
خورشید

آژانس فضایی اروپا (ESA) امروز باکیفیت‌ترین تصویر از خورشید و بیرونی‌ترین لایه‌ی آن را منتشر کرد. مدارگرد خورشیدی (Solar Orbiter) برای این کار مجبور شد تا ۲۵ تصویر جداگانه از زوایای مختلف خورشید را ثبت کند که خود این کار حدود ۴ ساعت به‌ طول انجامید. بد نیست بدانید که دمای سطح بیرونی خورشید حدود یک میلیون سلسیوس می‌باشد.

مدارگرد خورشیدی در تاریخ ۱۶ اسفند از فاصله‌ی ۴۶.۶ میلیون مایلی از خورشید و با استفاده از تصویرگر فرابنفش اکستریم (EUI) تصاویری از این ستاره را به ثبت رساند. شما می‌توانید این تصویر را با بهترین کیفیت و با حجم تقریبی ۵۶ مگابایت از وب‌سایت آژانس فضایی اروپا دانلود کنید. این وب‌سایت همچنین تصویری از سیاره‌ی زمین را برای مقایسه در دسترس قرار داده است.

خورشید

مدارگرد خورشیدی در سال ۲۰۲۰ با همکاری آژانس فضایی اروپا و ناسا به فضا پرتاب شد. آژانس فضایی ایلات متحده نیز مدارگرد خورشیدی پارکر (Parker Solar Orbiter) را مدتی پیش به فضا پرتاب کرد. این اولین مدارگردی بود که موفق شد تا در داخل اتمسفر خورشید پرواز کند. قرار است تا در ماموریت‌های آینده، مدارگرد خورشیدی پارکر در فاصله‌ی ۳.۸۳ میلیون مایلی قرار بگیرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.