اپل از مک استودیو رونمایی کرد؛ قوی‌ترین مک تاریخ - تکفارس 
اپل از مک استودیو رونمایی کرد؛ قوی‌ترین مک تاریخ - تکفارس 

اپل از مک استودیو رونمایی کرد؛ قوی‌ترین مک تاریخ

مهدی ملکی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 22:17
اپل مک استودیو ۲۰۲۲

اپل دقایقی پیش همان‌طور که انتظار می‌رفت، دست به معرفی مک استودیو یک رایانه رومیزی جدید زد که شباهت زیادی به مک مینی دارد. با این حال این رایانه شخصی جدید اپل، قدرت بسیار بالاتری را نسبت به مک مینی‌های پیشین ارائه می‌دهد.

مک استودیو طی دو مدل مختلف مجهز به پردازنده‌های M1 مکس و همچنین پردازنده دیگر این شرکت که در همین رویداد معرفی شد، یعنی M1 اولترا روانه بازار خواهد شد. M1 اولترا پردازنده قابل ملاحظه اپل با پهنای باند حافظه ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه اختصاصی، جدیدترین غول شرکت اپل در زمینه تراشه‌هاست.

اپل ادعا می‌کند که CPU محصول جدیدش شامل ۲۰ هسته اختصاصی پردازشی، ۱۵ هسته پرفورمنس و همچنین ۶۴ هسته GPU است. به گفته اپل، این پردازنده نزدیک به ۸ برابر، سریع‌تر از M1 عمل می‌کند. پردازنده M1 پیش‌تر از مک بوک ایر، مک بوک پرو و همچنین مک مینی‌های این شرکت به کار رفته بود.

مک استودیو به ۴ عدد درگاه تاندربولت، یک درگاه اترنت ۱۰ گیگابیت، ۲ عدد درگاه USB-A و همچنین یک درگاه HDMI و نهایتاً یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز است. مک جدید اپل علاوه بر این موارد، از وای فای ۶ و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند که قابل پیش‌بینی بود.

همانند رویه‌ای که سال‌های گذشته در آیپدهای این شرکت شاهد بوده‌ایم، در این دستگاه هم از یک درگاه USB-C بهره گرفته شده است. شما می‌توانید روی پشتیبانی از کارت اس‌دی هم حساب باز کنید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید