شیائومی ۳ برابر جمعیت ایران گوشی ردمی فروخته است؛ ۴۰ میلیون فروش جدید تنها در ۵ ماه - تکفارس 
شیائومی ۳ برابر جمعیت ایران گوشی ردمی فروخته است؛ ۴۰ میلیون فروش جدید تنها در ۵ ماه - تکفارس 

شیائومی ۳ برابر جمعیت ایران گوشی ردمی فروخته است؛ ۴۰ میلیون فروش جدید تنها در ۵ ماه

مهدی ملکی
۷ آبان ۱۴۰۰ - 09:48
شیائومی

لو ویبینگ (Lu Weibing) مدیر اجرایی برند ردمی، زیرمجموعه شیائومی در جدیدترین رویداد این شرکت تایید کرد که تاکنون ۲۴۰ میلیون گوشی از سری ردمی نوت به فروش رفته است.

آمار قبلی که در ماه می میلادی سال جاری منتشر شده بود، حاکی از فروش ۲۰۰ میلیون واحدی این سری بود که نشان می‌دهد این شرکت آمار خارق‌العاده‌ای را در این مدت کم ثبت کرده و پیشرفت خوبی را پشت سر گذاشته است.

اما اگر این آمار را در بازه‌های زمانی دیگری هم مورد مقایسه قرار دهیم، باری دیگر به همین نتیجه خواهیم رسید. در ماه نوامبر سال گذشته فروش همه محصولات سری ردمی نوت ۱۴۰ میلیون واحد بود و در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی این رقم به ۱۰۰ میلیون دستگاه خلاصه می‌شد.

به زمان حال بازگردیم؛ آمار جدید این شرکت نشان می‌دهد که ردمی طی ۵ موفق به فروش ۴۰ میلیون واحد از گوشی‌های این سری شده که در این صورت به طور میانگین، ماهیانه ۸ میلیون دستگاه به فروش رفته است.

آینده این شرکت تا چه اندازه روشن است و ما شاهد چه چیزی خواهیم بود؟ این شرکت سالانه دو نسل جدید از محصولات خود را رونمایی می‌کند. نسل اول معمولاً روی افزایش کارایی و نسل دوم روی پولیش و اضافه کردن ویژگی‌های جدید تمرکز دارد. فارغ از  مدل‌های مختلف گوشی‌های این برند، همه آن‌ها اغلب در محدوده حداکثر قیمت ۴۰۰ دلار طبقه‌بندی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

مسلماً شیائومی نیز در این موفقیت نقش بزرگی بازی کرده است. به گفته «لو» که رئیس بخش جهانی این شرکت هم محسوب می‌شود، با افزایش فروشگاه‌های شیائومی به ۱۰ هزار عدد تا انتهای ماه جاری، شبکه توزیع محصولات این غول چینی و زیرمجموعه‌هایش از جمله ردمی، رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

شیائومی ردمی

طبق گزارش‌های غیررسمی منتشر شده، ده هزارمین فروشگاه این شرکت در شهر شنژن افتتاح خواهد شد. شیائومی در نظر دارد که ۸۰ درصد از شهرستان‌های کشور چین را تحت پوشش خود قرار دهد؛ اگر این مورد برای شما عجیب به نظر می‌رسد، باید ذکر کنیم که برخی از مناطق این کشور همین حالا هم تحت پوشش کامل شرکت مذکور قرار دارند.

با توجه به نفوذ شیائومی در کشورهای دیگر از جمله ایران، دست‌یابی به این مهم چندان سخت نخواهد بود. شیائومی در حال حاضر بزرگ‌ترین عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است و این رتبه را حتی بدون ورود به بازار آمریکا تصاحب کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ با پشت سر گذاشتن هوآوی تبدیل به سومین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند شد. با این حال موقعیت این شرکت در این نقطه متوقف نشد و شیائومی به جایگاه مهم‌تری دست یافت.

طبق تحلیل موسسه Canalys این شرکت توانست در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی با پشت سر گذاشتن اپل، جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند جهان را نیز به خود اختصاص دهد. قیاس سهم ۱۷ درصدی شیائومی در مقایسه با سهم ۱۴ درصدی اپل، موفقیت بزرگ شیائومی را به خوبی بازتاب می‌دهد.

طبق گزارش Counterpoint Research، شیائومی در ماه ژوئن ۲۰۲۱ توانست با عبور از سامسونگ، پس از ۸ سال جایگاه اول بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان را از این غول کره‌ای تصاحب کند. سامسونگ با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار، هنوز هم نسبت به سهم ۱۷.۱ درصدی شیائومی مقدار کمتری گوشی فروخته است.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید