معرفی و دانلود بازی PinOut؛ سرگرم کننده و اعتیاد آور
معرفی و دانلود بازی PinOut؛ سرگرم کننده و اعتیاد آور

معرفی و دانلود بازی PinOut؛ سرگرم کننده و اعتیاد آور

سجاد باقریان
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 17:31
معرفی و دانلود بازی PinOut

بدون شک تعداد کژوال گیمر‌ها که به‌صورت تفننی به تجربه بازی‌های مختلف می‌پردازند از تعداد گیمر‌هایی که نگاهی جدی به این صنعت دارند بسیار بیشتر است و به همین دلیل، استودیو‌های زیادی در سرتاسر جهان به سراغ ساخت بازی‌های تفننی می‌روند که با یک گیم‌پلی ساده و اعتیاد‌آور ما را جذب خود خواهند کرد، تجربه چنین بازی‌هایی در اوقات فراغت یا زمانی که حوصله شما سر رفته است می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. اثری مانند PinOut را احتمالاً می‌توان به سادگی در این دسته جای داد، ولی منظور چیست؟

البته بسیاری از این عناوین به‌طرز عجیبی اعتیاد‌آور هستند و گاها پیش می‌آید که روزانه یک الی دو ساعت یا حتی بیشتر به بازی کردن آن‌ها می‌پردازیم و نباید واژه ساده که در ابتدا به آن اشاره کردیم شما را گول بزند. در این مقاله به سراغ یکی از خوش ساخت‌ترین بازی‌های تفننی رفته‌ایم که توسط استودیو Mediocre توسعه یافته است و PinOut نام دارد.

این استودیو سال‌ها پیش با ساخت Smash Hit که آن هم یک عنوان تفننی محسوب می‌شد ثابت کرد که کارش را در ساخت چنین بازی‌هایی به خوبی بلد است، اگر به‌دنبال یک عنوان ساده و اعتیاد‌آور هستید، حتما در ادامه با معرفی بازی PinOut همراه ما باشید.

‌‌جذابیت در عین سادگی

PinOut همانند دیگر عناوین ساخته شده توسط این استودیو در سبک تفننی و رکوردی می‌باشد، یعنی شما با یک مسیر بی‌‌انتها مواجه هستید که در هر بار شروع بازی باید به فکر پیشروی هرچه بیشتر در مسیر باشید تا در نهایت بتوانید رکورد خودتان را بشکنید. همان‌طور که از نام این عنوان می‌توان حدس زد، سازندگان در ساخت PinOut از یک بازی میزی کلاسیک به نام پین ‌بال الهام گرفته‌اند و به خوبی توانستند از المان‌های آن در PinOut استفاده کنند.

البته به هیچ‌وجه فکر نکنید که این عنوان مانند پین بال به شانس و اقبال بستگی دارد و خیلی زود متوجه خواهید شد که برای پیش‌روی در طول بازی باید به یک مهارت نسبی دست پیدا کنید و کسب آن مهارت نیز چندان کار آسانی نیست.

در دو طرف مسیر اهرم‌هایی که به توپ ضربه می‌زنند را می‌توانید ببینید که در فواصل نه‌چندان دوری از یکدیگر قرار دارند، شما با ضربه بر روی سمت راست صفحه گوشی، اهرم‌های سمت راست را حرکت خواهید داد و به همین ترتیب با ضربه بر روی سمت چپ صفحه‌نمایش، اهرم‌های سمت چپ را کنترل خواهید کرد، با نگه داشتن بر روی صفحه نیز می‌توانید اهرم‌ها را به سمت بالا نگه دارید تا در صورت لزوم توپ‌ها را کنترل کنید و اجازه ندهید که آن‌ها پایین بروند.

شما در هنگام ضربه به توپ باید همیشه دو فاکتور را در نظر داشته باشید، یک زمان‌بندی مناسب برای ضربه می‌باشد که بدین ترتیب می‌توانید مشخص کنید که با کدام قسمت از اهرم به توپ ضربه وارد خواهید کرد و توپ نیز بر اساس همین موضوع به سمت مشخصی پرتاب می‌شود، برای مثال اگر بخواهید توپ به قسمت بیرونی حرکت کند، باید با انتهای اهرم به آن ضربه وارد کنید و در صورتی که بخواهید توپ را به قسمت داخلی هدایت کنید، باید با قسمت ابتدایی اهرم به توپ ضربه بزنید.

دومین موضوعی که باید به آن توجه کرد، قدرتی است که اهرم‌ها به توپ وارد می‌کنند، اگر شما در موقعیت بدی به توپ ضربه وارد کنید، قدرت چندانی به آن منتقل نمی‌شود و توپ آن‌چنان که دلتان بخواهد به جلو حرکت نخواهد کرد، پس باید در موقعیت مناسب به اهرم‌ها ضربه وارد کنید تا توپ به‌خوبی حرکت کند.

‌‌

تلفیقی از المان‌های کلاسیک و مدرن

سازندگان برای ایجاد چالش بیشتر و سخت‌تر کردن روند بازی، محدودیت زمانی‌ را به بازی اضافه کردند که به‌نظر بهترین راه‌کار برای رفع کسل‌کنندگی روند بازی می‌باشد. در ابتدا به شما شصت ثانیه وقت داده می‌شود و شما با جمع‌‌آوری نور‌های دایره‌ای شکل که در طول مسیر وجود دارند، قادر هستید زمان باقی مانده را افزایش دهید، هر نور دایره‌ای یک ثانیه به زمان شما اضافه خواهد کرد و دستیابی به آن‌ها چندان سخت نیست.

اما با هرچه پیشروی بیشتر در مسیر، جایگاه این نور‌های دایره‌ای به‌گونه‌ای می‌شود که دستیابی به آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. با تمام شدن وقت، شما می‌بازید و باید همه‌چیز را دوباره شروع کنید، در این‌جا اگر نسخه پرمیوم بازی را خریداری کرده باشید، می‌توانید بازی را از همان‌جا که باختید از سر بگیرید که این موضوع چندان جالب نیست و به‌نظر خرید نسخه پرمیوم از لذت بازی کاهش خواهد داد و دیگر شما آن هیجان نسخه معمولی را در خود احساس نخواهید کرد.

بازی حتی با همین المان‌هایی که تا به الآن به آن اشاره کردیم نیز بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، اما باید به این نکته اشاره کرد که گیم‌پلی بازی به همین موارد خلاصه نمی‌شود و در طول مسیر با پاور‌های مختلفی مواجه خواهید شد که کمی دشواری راه را برای شما کم خواهند کرد، این پاور‌ها می‌توانند زمان را متوقف کنند، زمان دریافتی شما از نور‌های دایره‌ای را دوبرابر کنند و … که در طول بازی با آن‌ها آشنا خواهید شد.

با برخورد توپ به این پاور‌ها، می‌توانید پاور مد‌نظرتان را از بین دو موردی که بازی به شما پیشنهاد می‌کند انتخاب کنید که اکثر مواقع یکی از گزینه‌ها Random می‌باشد، یعنی شما با انتخاب گزینه Random شانس خودتان را محک خواهید زد و بازی نیز یک پاور را به ‌صورت شانسی برای شما فعال خواهد کرد.

علاوه بر پاور‌ها، مینی گیم‌هایی نیز در طول مسیر وجود دارند و با عبور توپ از مکان‌هایی مشخص، در بالای صفحه یک مینی گیم که خیلی هم سخت می‌باشد برای شما اجرا خواهد شد، این مینی گیم‌ها تنوع خوبی دارند و شما را به یاد بازی‌های کلاسیک کنسول‌های سگا و نینتندو خواهند انداخت.

رنگ‌بندی و نور‌پردازی استادانه

بازی از لحاظ گرافیک نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و نور‌پردازی بازی به همراه آن رنگ‌بندی با‌سلیقه قطعا شما را راضی خواهند کرد، بازی دارای هفت قسمت یا به‌اصطلاح استیج می‌باشد که همه استیج‌ها از لحاظ طراحی و رنگ‌بندی با یکدیگر تفاوت دارند که این تنوع باعث می‌شود خیلی دیر‌تر از بازی خسته شوید، البته روند پیشروی در هر استیج نیز کمی دستخوش تغییرات می‌شود و شما در هر استیج باید با یک سبک خاص به بازی کردن بپردازید.

بعد از عبور از هفتمین استیج، دوباره به اولین استیج برخواهید گشت و همه‌چیز از نو شروع می‌شود، اما هم‌چنان طول مسیری که طی کرده‌اید در حال محاسبه شدن است و نباید نگران رکورد خودتان باشید. هر استیج دارای موانع مشخصی می‌باشد و مانند اکثر بازی‌های رکوردی، موانع به‌صورت رندوم بر سر راه شما قرار نمی‌گیرند که همین موضوع باعث شود که خیلی زود همه‌چیز برای ما تکراری شود.

البته رسیدن به هفتمین استیج و عبور از همه آن‌ها کار آسانی نیست، پس این تکراری شدن مراحل وقتی خودش را نشان می‌دهد که شما تمامی استیج‌ها را رد کرده باشید که تا رسیدن به آن مرحله، باید زمان نسبتا زیادی را صرف کنید تا به آن مهارت کافی برای عبور از همه‌ی استیج‌ها برسید.

صداگذاری و موسیقی بازی نیز واقعا در سطح خوبی قرار دارند و هر استیج دارای موسیقی‌های مخصوص به خودش می‌باشد که این نکته مثبت بزرگی به حساب می‌آید. هرچه جلوتر می‌روید، ریتم موسیقی‌ها تند‌تر می‌شوند و بیشتر از قبل دچار یک استرس و هیجان لذت‌بخش می‌شوید.

بازی PinOut یک عنوان باکیفیت دیگر از استودیو Mediocre می‌باشد که تجربه آن بر روی گوشی می‌تواند برای شما بسیار سرگرم‌کننده باشد. آیا تا به حال ساخته‌های استودیو Mediocre را تجربه کرده‌اید؟ هم‌چنین شما می‌توانید از طریق‌ لینک‌های زیر بازی PinOut را برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس دانلود و نصب فرمایید.

‌‌‌

دانلود از گوگل پلی استوردانلود از اپ استور

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.