شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شدند - تکفارس 
شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شدند - تکفارس 
شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شدند - تکفارس 

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شدند

حامد شهرزاد
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 11:41
شیائومی می لپ تاپ پرو 15

امروز انتظار معرفی لپ تاپ‌های جدید شیائومی را نداشتیم، اما این شرکت کاملاً آماده است. امروز، شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شدند.

شیائومی دو لپ تاپ می لپ تاپ پرو جدید را معرفی کرده است. لپ تاپ های جدید این شرکت از سخت افزار یکسانی برخوردار هستند، اما این دو در زمینه های کلیدی متفاوت هستند. متاسفانه مشخص نیست که آیا شیائومی قصد دارد می لپ تاپ پرو ۱۴ یا می لپ تاپ پرو ۱۵ را در سطح جهانی عرضه کند. به طور معمول، شیائومی لپ تاپ های برتر خود را برای چین رزرو می کند، اگرچه برخی از دستگاه‌ها را در بازارهایی مانند هند عرضه می‌کند.

مدل ۱۵ اینچی دارای نمایشگر اولد ای ۴ است، این همان نوع پنلی است که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی استفاده می‌شود. این پنل بسیار روشن است (به عنوان یک صفحه مخصوص لپ تاپ) با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت و کم نور شدن به صورت دی سی.

وضوح ۳٫۵ کی نمایشگر باعث ایجاد تراکم پیکسلی با دقت ۲۶۱ پیکسل در اینچ می‌شود، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است. این صفحه ۱۰ بیتی ۱۰۰ درصد پوشش رنگی دی سی آی پی ۳ را دارد و قبل از نمایش داده شدن کالیبره می‌شود (دلتا ای حدود ۱ است) و این صفحه نمایش چیز دیگری را از تلفن‌های هوشمند این شرکت وام می‌گیرد. آن چیز محافظت از صفحه نمایش با گوریلا گلس است.

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچی مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل کور است و دارای دو گزینه استاندارد آی ۵ با گزینه آی ۷ است. در هر دو مورد پردازنده گرافیکی جی فورس ام ایکس ۴۵۰ (با ۲ گیگابایت رم کارت گرافیک) وجود دارد. خنک‌سازی توسط دو فن انجام می‌شود. این لپ تاپ واجد شرایط دقیق گواهینامه اینتل ایوو پلتفرم است.

نسخه ای ام دی لپ تاپ شیائومی در ماه مه معرفی و عرضه می‌شود

این لپ تاپ دارای یک باتری ۶۶ وات ساعت است که از شارژ سریع ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. در مورد اتصالات، یک درگاه تاندربولت ۴ به همراه دو درگاه یو اس بی نوع سی وجود دارد. شیائومی یک بسته دانگل هاب درگاه رایگان در بسته خرده فروشی قرار داده است که یک درگاه اچ دی‌ام آی اندازه کامل و یک درگاه یو اس بی نوع ای به آن اضافه می‌کند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی کاملاً زیبا و باریک است و تنها ۱۵٫۹ میلی متر اندازه دارد. این شاسی از آلومینیوم درجه ۶ هواپیما ساخته شده است.

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۵ اینچی امروز قابل پیش خرید است، فروش از از جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ معادل با ۲‌ آوریل آغاز می‌شود. قیمت این لپ تاپ برای مدل مجهز به پردازنده اینتل آی ۵ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی از ۶۵۰۰ یوان چین (۹۹۰ دلار یا ۸۴۵ یورو) آغاز می‌شود. نسخه اینتل آی ۷ دارای قیمت ۸۰۰۰ یوان چین است و با همان کانفیگ حافظه ارائه می‌شود.

شیائومی همچنین نسخه‌ای مجهز به‌ای ان دی از لپ تاپ ۱۵ اینچی با پردازنده رایزن ۵۰۰۰اچ (۴۵ وات) ایجاد کرد. این یکی در ماه مه معرفی و عرضه خواهد شد.

شیائومی می لپ تاپ پرو در دو نسخه ۱۴ و ۱۵ اینچی برای خرید وجود دارد

شیائومی می لپ تاپ پرو 14

اگر چیزی کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل حمل‌تر می‌خواهید، شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ اینچی برای خرید وجود دارد. اندازه و وزن آن به ترتیب ۱۵٫۶ میلی متر و ۱٫۵ کیلوگرم است. شاسی آن نیز به همین ترتیب از سری ۶ آلومینیوم ساخته شده است.

این صفحه نمایش به پنل ال سی دی ۱۲۰ هرتزی با وضوح ۲٫۵ کی و همچنین نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ مجهز شده است. دقت رنگ با دلتا ای ۱٫۵ هنوز در یک سطح با نسخه ۱۵ اینچی است، اما در این نسخه پشتیبانی از اچ دی آر وجود ندارد.

این مدل همچنین دارای پردازنده کور آی ۵ یا آی ۷ نسل یازدهم اینتل به همراه پردازنده گرافیکی جی فورس ام ایکس ۴۵۰ است. باتری ۵۶ وات ساعتی آن با توان خروجی ۱۰۰ وات شارژ می‌شود. فقط یک پورت تاندربولت ۴ وجود دارد، بنابراین شما واقعاً به آن گسترش دهنده پورت نیاز خواهید داشت. هر دو لپ تاپ از اتصال وای فای ۶ برخوردار هستند.

هر دو صفحه این دو لپ تاپ ۱۶:۱۰ هستند، اما می لپ تاپ پرو ۱۵ به ۴۰۰ نیت می رسد، ۱۰۰ نیت روشن تر از می لپ تاپ پرو ۱۴ است. می لپ تاپ پرو ۱۵ حاشیه های باریک تری نیز دارد، البته در مقایسه با می لپ تاپ پرو ۱۴ دارای سرعت اوج تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. در مقابل، می لپ تاپ پرو ۱۵ تنها می تواند به ۶۰ هرتز برسد.

شیائومی می لپ تاپ پرو ۱۴ اینچی با قیمت ۵۳۰۰ یوان چین (۸۰۵ دلار یا ۶۹۰ یورو) آغاز می‌شود. این مربوط به کور آی ۵ با حافظه ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی است. نسخه اینتل کور آی ۷ با همان حافظه ۷۰۰۰ یوان چین قیمت دارد. پیش خرید‌ها در اواخر‌آوریل آغاز می‌شود (از تاریخ ۲۶) و فروش از اول ماه مه آغاز می‌شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید