دومین بتای iOS 14.5 منتشر شد - تکفارس 
دومین بتای iOS 14.5 منتشر شد - تکفارس 

دومین بتای iOS 14.5 منتشر شد

آرمین مکاری
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - 16:30
iPhone 12

به‌تازگی اپل دومین نسخه بتای iOS 14.5 را با شماره نسخه ۱۸E5154f منتشر کرده است که شامل ویژگی های جدیدی نسبت به اولین بتای آن است. به عنوان مثال، برخی از کاربران گزارش داده اند که رنگ سبزی که خیلی‌ها آن را نمی‌پسندیدند وجود ندارد.همچنین ویژگی جدیدی به برنامه اپل موزیک اضافه شده است که آهنگ‌ها را می‌توانید با کشیدن به صف درحال پخش خود اضافه کنید و فهرست‌های جدید پاپ‌آپ برای پایان دادن به عملکردهای خاصی وجود دارند.

iOS 14.5

این به‌روزرسانی ۲۰۰ شکلک (ایموجی) جدید نیز اضافه کرده است و شکلک هدفون را به طرحی الهام گرفته از ایرپادز مکس اپل تغییر داده است و در تغییری دیگر، خبری از شکلک سرنگ پر از خون نیست. در بتای دوم iPadOS 14.5 با بسته‌شدن صفحه‌کلید اسمارت فولیو در آیپد نسل هشتم، نسل چهارم آیپد ایر، نسل دوم ۱۱ اینچ آیپد پرو و ​​نسل چهارم آیپد پرو می‌توانید به‌طور خودکار میکروفون را خاموش کنید و کاربران آیفون اکنون وقتی مگ‌سیف (MagSafe) را از پشت آیفون خود بردارند، ضربه بازخوردی سه‌گانه را احساس می‌کنند. همچنین در آخرین نسخه بتا iOS 14.5 از “بسته باتری” یاد شده است که این امر می‌تواند نشانه این باشد که اپل به‌زودی یک شارژر قابل حمل مگ‌سیف را ارائه می‌دهد. این بسته برای بهبود کارایی شارژ و به حداکثر رساندن عمر باتری، آیفون را ۹۰٪ شارژ نگه می‌دارد.

iOS 14.5

هنگامی که نسخه نهایی iOS 14.5 منتشر شود، ویژگی بحث برانگیز برنامه شفافیت ردیاب برنامه نیز در دسترس خواهد بود که کاربران را ملزم به بررسی فعالیت برنامه‌های ثانویه می‌کند. به‌روزرسانی نهایی iOS 14.5 به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت استفاده از ماسک صورت، با اپل واچ قفل آیفون خود را باز کنند اما این قابلیت برای تأیید خریدهای اپل پی (Apple Pay) کار نمی‌کند. همچنین در بتای دوم watchOS 7.4، این شرکت کمی متون اپل واچ را تغییر داده است.

iOS 14.5

اگر از آیفون خود به‌صورت مداوم و به عنوان گوشی اصلی خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما این است تا منتظر انتشار نسخه نهایی iOS 14.5 باشید. در غیر این صورت، ممکن است به مشکلاتی چون از بین رفتن اطلاعات، افت شدید باتری و یا توقف برنامه‌های پرکاربرد بر بخورید. اما اگر به‌عنوان توسعه‌دهنده اپل ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید آیفون خود را با مراجعه به تنظیمات عمومی و بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار، به‌روز کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید