احتمال عرضه گوشی تاشو توسط گوگل وجود دارد - تکفارس 
احتمال عرضه گوشی تاشو توسط گوگل وجود دارد - تکفارس 

احتمال عرضه گوشی تاشو توسط گوگل وجود دارد

خشایار جهانی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 10:30
گوگل

در حال حاضر، شرکت سامسونگ بازار گوشی‌های تاشو (هرچند کوچک) را قبضه کرده است، اما دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی نیز در حال ساخت گوشی تاشوی مختص خود هستند. حالا به‌نظر می‌رسد آخرین شرکتی که قصد ساخت چنین تلفن همراهی را دارد گوگل است.

WindowUnioted تعداد زیادی از پتنت‌های مرتبط با گوشی تاشوی جدید گوگل را فاش کرد. در این تصاویر، به‌نظر می‌رسد گوگل به دو شیوه متفاوت، قصد ساخت گوشی تاشوی خود را دارد.

یکی از آن‌ها صفحه نمایش تاشو به سمت داخل است که فعلاً در میان شرکت‌های ساخت گوشی مرسوم‌تر است. این شیوه با قرار دادن یک یا دو لولا در وسط گوشی، باعث خواهد شد که نمایشگر تا آخر باز شود، البته وسط نمایشگر در حالت بازشده کامل، مانند گوشی تاشوی دیگر شرکت‌ها، فرورفتگی خواهد داشت.

شیوه بعدی، طراحی تاشو به سمت خارج است که در تصاویر زیر مشخص است.

این طراحی تعداد لولای بیشتری دارد و گوگل در این رابطه نیز بیان کرد:

به‌طور کلی، مکانیزم وجود لولا ممکن است شامل چند لولا در قسمت‌های مختلف باشد که به‌صورت ردیفی قرار گرفته‌اند. هر لولا شامل یک سوکت در داخل است که در کل به یکدیگر متصل شده‌اند و به‌گونه‌ای پیکربندی شده است که هر کدام نسبت به یکدیگر می‌تواند متحرک باشند. درواقع هر جفت لولا نسبت به یکدیگر متحرک هستند.

هر دو طراحی در جولای سال ۲۰۲۰ ثبت و چند روز قبل منتشر شدند. با وجود این‌که تمامی جزئیات این پتنت هنوز مشخص نیست، اما می‌توان کاملاً تایید کرد که گوگل نیز در آینده‌ای نزدیک از گوشی تاشوی خود رونمایی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید