درآمد سه‌ماهه اپل از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 
درآمد سه‌ماهه اپل از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد - تکفارس 

درآمد سه‌ماهه اپل از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

حامد شهرزاد
۹ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
آیفون 12 اپل

امروز، اپل درآمد مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ خود را گزارش داد که شامل درآمد سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ و فروش زمان تعطیلات می‌شود. این به معنی آن است که برای اولین بار شاهد بررسی بازخورد دقیق کاربران نسبت به آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هستیم. همان‌طور که مشخص شد، این دستگاه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند. اپل برای اولین بار در تاریخ این شرکت درآمد فصلی ۱۰۰ میلیارد دلار را پشت سر گذاشت. این شرکت در مجموع ۱۱۱٫۴ میلیارد دلار کسب درآمد کرد که درآمد هر سهم آن ۱٫۶۸ دلار بود.

آیفون‌های نسل جدید کمی دیرتر از معمول وارد بازار شدند و اپل به دلیل ویروس کرونا (کووید-۱۹) مجبور شده است دوباره بعضی از مکان‌های خرده‌فروشی را ببندد اما با وجود همه این موارد، فروش آیفون عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته است و برای این شرکت بیش از ۶۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رکورد پیشین درآمد کلی آیفون در یک‌چهارم سال برابر ۶۱٫۵۸ میلیارد دلار بود که اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ به آن دست یافت.

سری آیفون ۱۲ در کنار طراحی تغییریافته و صاف‌تر، برای اولین بار به شبکه ۵G مجهز شده است که به اعتقاد برخی می‌تواند منجر به این شود که بسیاری از کاربرانی که از آیفون‌های سال‌های قبل استفاده می‌کنند، گوشی هوشمند خود را به خاطر ۵G به‌روز کنند. مطمئناً علاقه شدیدی به خرید این محصولات جدید وجود دارد و اکنون باید ببینیم که آیا این علاقه حفظ می‌شود یا خیر.

سری مک و آیپد شرکت اپل در طی دوره طولانی کار در خانه و آموزش از راه دور به علت ویروس کرونا، شاهد فروش بی‌نظیری بوده است. این فروش در سه‌ماهه اخیر به خاطر فروش سرسام‌آور آیپد با ۴۱ درصد رشد و فروش مک با ۲۱ درصد رشد نسبت به سال قبل و در سه‌ماهه تعطیلات، ادامه داشته است.

تعداد دستگاه‌های فعال اپل در طی سه‌ماهه گذشته از ۱٫۶۵ میلیارد واحد در سراسر جهان عبور کرده است

آیپد اپل

مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی پایه و مک مینی اپل اکنون از پردازنده‌های M1 مخصوص این شرکت استفاده می‌کنند. این سه دستگاه رسماً به‌عنوان شروعی برای فاصله گرفتن اپل از تراشه‌های اینتل معرفی شدند و این تغییر در طی ماه‌های آینده به سایر محصولات مک پل نیز گسترش خواهد یافت. آیپد ایر محبوب نیز با طراحی مدرن‌تری که شبیه به آیپد پرو است، در پاییر به‌روز شد.

مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک با اعلام درآمد این شرکت به سرمایه‌گذاران گفت که دستگاه‌های فعال این شرکت طی سه‌ماهه گذشته از ۱٫۶۵ میلیارد واحد در سراسر جهان عبور کرده است. بیش از یک میلیارد از این دستگاه‌ها آیفون هستند.

تعجبی ندارد که ایرپادز، ایرپادز پرو و اپل واچ برای یک سال دیگر در تعطیلات مورد استقبال قرار گرفتند و باعث رشد ۳۰ درصدی دستگاه‌های پوشیدنی نسبت به سال قبل شدند.

معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل روی یک پروژه جدید و نامشخص تمرکز کرده است

درست در زمان اتمام سال ۲۰۲۰، اپل جدیدترین سرویس اشتراک پولی خود با نام اپل فیتنس پلاس را معرفی کرد و این سرویس به اپل موزیک، اپل آرکید، اپل تی وی پلاس و اپل نیوز پلاس پیوست. این سرویس‌ها به‌عنوان راه‌های کسب سود مکرر از مشتریانی است که سخت‌افزارهای اپل را خریداری کرده‌اند. این شرکت به افزایش دوره‌های آزمایشی برخی از این سرویس‌ها – مانند اپل تی وی پلاس – ادامه داده است اما این سرویس‌ها به‌طور کلی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و ۲۴ درصد رشد کرده‌اند.

تغییرات اجرایی نیز در این شرکت ادامه دارد. در همین هفته، اپل اعلام کرد که معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار این شرکت یعنی دن ریچبو که برای مدت زیادی در این شرکت مشغول به کار است، اکنون روی یک پروژه جدید و نامشخص تمرکز کرده است. جان ترنوس – که محصولات مطرحی مانند مک پرو تجدیدشده، آیپد پرو و مک‌های دارای تراشه M1 را به‌صورت عمومی معرفی کرده است – به‌عنوان رئیس بخش سخت‌افزار اپل جایگزین او شده است.

همچنین، این شرکت ابتکارات اجتماعی خود را افزایش داده است و در اوایل ماه جاری اعلام کرده است که چندین سرمایه‌گذاری در زمینه عدالت نژادی کرده است. اپل همچنین با استناد به سیاست‌های ناکافی برای ایجاد اعتدال و نیز تشویق به خشونت از سوی برخی از کاربران در پارلر، این اپلیکیشن شبکه اجتماعی محافظه‌کار را از اپ استور حذف کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید