گوشی های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس با طراحی جدید و به‌روزرسانی‌های جدید معرفی شدند - تکفارس 
گوشی های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس با طراحی جدید و به‌روزرسانی‌های جدید معرفی شدند - تکفارس 

گوشی های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس با طراحی جدید و به‌روزرسانی‌های جدید معرفی شدند

مهرداد میرشاهی
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 19:23
سری سامسونگ گلکسی S21

 سامسونگ در جریان رویداد جدید خود که در حال برگزاری است، ضمن معرفی گلکسی S21 الترا از گوشی های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس نیز رونمایی کرد که قیمت مناسب‌تری نسبت به نسخه پریمیوم الترا دارند. در واقع، این دو گوشی ۵۰ یورو ارزان‌تر از نسخه‌های پیشین خود هستند.

دوربین Contour-Cut و رنگ‌بندی دو رنگ باعث شده که این دو دستگاه نسبت به همتایان خود متمایز باشند. سامسونگ برای این دو گوشی از صفحه نمایش تخت استفاده کرده که «متمایز» بودن آن‌ها را در عصری که اکثر گوشی های پریمیوم نمایشگرهایی خمیده دارند، نشان می‌دهد.

این دو گوشی از نظر سخت‌افزاری تقریباً مشابه هم هستند ولی اندازه تفاوت اصلی این دو دستگاه محسوب می‌شود. از این رو، نخست با ویژگی‌های مشترک گلکسی S21 و S21 پلاس شروع می‌کنیم.

هر دو گوشی‌ از نمایشگری ۱۰۸۰P+ بهره می‌برند که نسبت به صفحه نمایش ۱۴۴۰P+ سری گلکسی S20 یک دانگرید به حساب می‌آید. پنل‌های جدید حاوی نرخ تازه‌سازی تطبیق‌پذیر هستند که بسته به محتوا از ۴۸ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شوند.

حسگر اثر انگشت التراسونیک این گوشی ها که زیر نمایشگر جای گرفته‌اند، ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته بزرگتر است. البته دوربین سلفی این دستگاه‌ها زیر نمایشگر قرار نگرفته بلکه شاهد حفره پانچ استاندارد برای دوربین جلو هستیم که هر دو رزولوشنی ۱۰ مگاپیکسلی دارند.

حال نوبت به دوربین عقب می‌رسد. بزرگترین تغییر در سری جدید S سامسونگ، استفاده از تراشه جدید و قدرتمند است. این تراشه‌ها می‌توانند سه جریان را کنترل کنند، به این معنی که شما پیش‌نمایش زنده هر سه دوربین را می‌توانید در یک لحظه ببینید.

سنسور اصلی همانند سال گذشته از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ ۱٫۸ میکرومتر و Dual Pixel AF بهره می‌برد که با دریچه دیافراگم f/1.8 و OIS در کنار دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته که برخلاف دوربین گلکسی S21 الترا توانایی فوکوس خودکار ندارند.

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی نیز در این سری بازگشته تا عملکردی دوبرابری ارائه دهد. در حالت تصویربرداری، ۳ برابر بزرگنمایی بدون اتلاف (با فوکوس خودکار و OIS) و حداکثر ۳۰ برابر (Space Zoom) ارائه می‌شود. این لنز در حالت فیلم‌برداری نیز امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۸K و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

سامسونگ گلکسی S21 5G نمایشگری ۶٫۲ اینچی دارد که آن را به یکی از پرچمدارهای کامپکت (جمع و جور) تبدیل می‌کند. این نمایشگر به محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده و از آنجایی که قسمت پشتی گلاستیکی است، این دستگاه را به سری A سامسونگ تبدیل کرده است.

ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همچنان مثل قبل باقی مانده که دوام کمتری نسبت به مدل‌های سال ۲۰۲۰ دارد. سامسونگ برای پرچمداران امسال خود از دو چیپست ۵ نانومتری با نمایشگرهای «قابل تنظیم نرخ تازه‌سازی» برای کمک به کاهش مصرف برق آن‌ها استفاده کرده است.

دو چیپست موردبحث تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ هستند که هر مدل در مناطق خاصی در دسترس قرار می‌گیرند. البته گوشی های امسال سامسونگ نسخه‌های «فقط ۴G» نیستند. خبر خوب برای علاقه‌مندان تراشه‌های اگزینوس این است که هر دو تراشه در یک کارخانه تولید شده و از قطعات طراحی‌شده بر پایه ARM بهره می‌‌برند.

سامسونگ گلکسی S21 پلاس ۵G با نمایشگر ۶٫۷ اینچی از برادر خود بزرگتر است. صفحه نمایش این گوشی یک دهم کوچکتر از نسخه التراست و از آنجایی که به صورت تخت است، ممکن است بزرگتر از گلکسی S21 الترا نیز به نظر برسد. صفحه پشتی نسخه پلاس این سری از شیشه واقعی ساخته شده است.

این گوشی از باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که ۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بیشتر از مدل سال گذشته است. از نظر شارژ، هر سه مدل S21 یکسان هستند. هر سه این دستگاه‌ها می‌توانند با یک شارژر مناسب USB Power Delivery (که خود شما باید آن‌ها را تامین کنید جز کابل USB-C که در جعبه قرار دارد) تا ۲۵ وات برسند. شارژ بی‌سیم این گوشی ها نیز از ۹ وات شروع می‌شود و حداکثر به ۱۵ وات می‌رسد.

گلکسی S21 پلاس فقط یک برتری نسبت به نسخه استاندارد این سری دارد که آن هم پشتیبانی از Ultra Wide Band یا UWB است. این مورد امکان انتقال سریعتر داده‌های گوشی به گوشی را فراهم می‌کند و دارای قابلیت‌های جهت‌یابی است که از برچسب‌های ردیابی استفاده می‌کند.

به غیر از این، هر دو گوشی تقریباً شبیه یکدیگر هستند. هر دو با حافظه رم یکسانی عرضه می‌شوند. این گوشی ها به رم ۸ گیگابایتی مجهز شده و تنها با این میزان حافظه عرضه می‌شوند. البته گلکسی S10 نیز تنها ۸ گیگ رم داشت.

از نظر حافظه ذخیره‌سازی نیز باید گفت که این گوشی ها در قالب دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند. این تمام میزان حافظه ذخیره‌سازی‌ای است که در دسترس خواهید داشت چراکه سامسونگ علاوه بر حذف شارژر از سری گلکسی S21، از کارت‌های حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی نمی‌کند. البته که کاربران کمی به بیش از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارند اما حذف اسلات کارت حافظه همچنان یک نکته منفی به حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس به ترتیب با قیمت ۸۵۰ یورو و ۱۰۵۰ یورو روانه بازار می‌شوند. این گوشی ها از روز (۲۹ ژانویه) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان از فردا می‌توانند نسبت به پیش‌خرید آن‌ها اقدام کنند. کسانی که اقدام به پیش‌خرید این گوشی ها کنند، به صورت رایگان به گلکسی بادز لایو و سامسونگ اسمارت تگ دست خواهند یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید