گزارش‌های جدید به موفقیت عالی سه مدل از چهار نسخه آیفون ۱۲ اشاره دارند - تکفارس 
گزارش‌های جدید به موفقیت عالی سه مدل از چهار نسخه آیفون ۱۲ اشاره دارند - تکفارس 

گزارش‌های جدید به موفقیت عالی سه مدل از چهار نسخه آیفون ۱۲ اشاره دارند

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 09:03
آیفون 12

اپل به واسطه شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که این همه‌گیری ایجاد کرد، مجبور شد که چهار مدل سری آیفون ۱۲ را به دو بخش تجاری تقسیم کند و نسخه‌های استاندارد و «پرو» را در تاریخ ۲ آبان (۲۳ اکتبر) عرضه کند و به دنبال آن، نسخه‌های مینی و پرو مکس را نیز در روز ۲۳ آبان ماه (۱۳ نوامبر ۲۰۲۰) در دسترس قرار دهد.

به همین دلیل، مقایسه میزان موفقیت و عملکرد این سری به عنوان نخستین محصولات اپل که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند با سری آیفون ۱۱ که فقط مجهز به اتصال ۴G LTE بودند، واقعاً کاری دشوار است. به خصوص که سری آیفون ۱۱ تنها شامل سه مدل می‌شود اما جدیدترین گوشی های محبوب آیفون در قالب چهار نسخه وارد بازار شده‌اند.

اما چندین گزارش منتشر شده که داده‌های آن توسط تحلیلگران و محققان مختلف از سراسر جهان بدست آمده است، به موفقیت بالا و عملکرد تحسین‌برانگیز آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس اشاره دارند. جدیدترین تحقیقی که توسط موسسه CIRP صورت گرفته و بر پایه نظرسنجی‌ای است که در پایان سال گذشته میلادی انجام شده، به این موضوع اشاره می‌کند که چهار دستگاه ۵G فوق‌الذکر، ۷۵ درصد از فروش کل آیفون‌های فروخته شده در ایالات متحده را پس از «دوره عرضه این محصولات» به خود اختصاص داده‌اند.

فروش ترکیبی مدل‌های مختلف آیفون در در بازار ایالات متحده

این در حالی‌ست که سهم فروش آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس در شرایطی مشابه و در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۶۹ درصد بوده است. با این حال، نکته جالب اینجاست که نسخه ۶٫۱ اینچی و غیر پرو آیفون ۱۲ اصلاً در حد و اندازه‌های موفقیت قابل‌تحسین مدل ۶٫۱ اینچی و غیر پرو آیفون ۱۱ ظاهرا نشده‌اند چراکه سهم فروش برای گوشی نخست، ۲۷ درصد بوده که به مراتب کمتر از سهم ۳۹ درصدی گوشی دوم است.

البته این خبر خوبی برای اپل است چراکه باید توجه داشت آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس که قیمت بالایی هم دارند، محبوب‌تر از (حداقل در فروش کلی بازار ایالات متحده) آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هستند.

در حقیقت، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس تقریباً به اندازه آیفون ۱۲ «معمولی» موفق بودند که این موضوع حاکی از عملکرد ناموفق آیفون ۱۲ مینی، حداقل در چند هفته ابتدایی عرضه خود در بازار ایالات متحده است.

هرچند چنین چیزی خیلی هم نکته تعجب‌آوری نیست، اما دیدن عملکرد پایین‌تر از انتظار آیفون ۱۲ مینی در بازار خوشایند نیست. وضعیت وقتی از این بدتر می‌شود که بدانیم آیفون ۱۲ مینی به سختی قادر به رسیدن به فروشی برابر با آیفون XR و نسل دوم آیفون SE (محصول سال ۲۰۲۰ میلادی) است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.