آمار فروش کریسمس اپ استور و پلی استور منتشر شد - تکفارس 
آمار فروش کریسمس اپ استور و پلی استور منتشر شد - تکفارس 

آمار فروش کریسمس اپ استور و پلی استور منتشر شد

مهدی ملکی
۱۲ دی ۱۳۹۹ - 18:30
آمار فروش کریسمس اپ استور و پلی استور منتشر شد - تکفارس 

طی جدیدترین گزارش وب‌سایت Sensor Tower مشخص شده است که طی کریسمس حدود ۴۰۷.۶ میلیون دلار پول صرف خرید از اپ استور اپل و پلی استور گوگل شده است.

این مقدار حدود ۳۴.۵ درصد افزایش را نسبت به ۳۰۳ میلیون دلار خرید در کریسمس سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. بازی‌های گوشی‌های هوشمند سهم بزرگی از این فروش را دارند؛ به طوری که امسال ۲۹۵.۶ میلیون دلار از خریدها صرف بازی‌ها شده‌اند که نسبت به ۲۳۲.۴ میلیون دلار کریسمس سال پیش، حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است. با این حال اپلیکیشن‌ها هم بی‌بهره نمانده‌اند و هزینه صرف شده برای آن‌ها در کریسمس امسال نسبت به سال پیش افزایشی ۵۹ درصدی داشته است؛ به این معنا که سال پیش حدود ۷۰.۵ میلیون دلار و امسال حدود ۱۱۲ میلیون دلار خرج این اپلیکیشن‌ها شده است.

باری دیگر و همانند کریسمس سال‌های پیشین، اپ استور موفق به دریافت عمده درآمدهای حاصل از زمینه فروش اپلیکیشن‌ها شده است. وب‌سایت Sensor Tower اشاره کرده است که اپل حدود ۲۷۸.۷ میلیون دلار یا به عبارتی ۶۸.۴ درصد از تمام درآمد دریافتی کریسمس را به جیب زده است؛ این موضوع در حالی رخ داده که گوگل با اختلافی قابل توجه به ۱۲۹ میلیون دلار دست یافته است. این اعداد افزایش سودی ۳۵.۲ درصدی را برای اپل و گوگل نشان می‌دهند که از روند معمول ۳۳ درصدی افزایش سالانه بهتر است. مشتریان در ایالات متحده  در هر دو فروشگاه عمده گوشی‌های هوشمند چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند که باز هم از ۹۳ میلیون دلار سال پیش بالاتر قرار می‌گیرد و حدود ۳۸.۷ درصد افزایش داشته است.

همان‌گونه که بازی‌های موبایلی بیشترین درآمدهای حاصل از فروش‌های کریسمس را به خود اختصاص داده‌اند (با صدرنشینی بازی Honor of Kings که توسط شرکت تنسنت عرضه شده و درآمدی ۱۰.۷ میلیون دلاری داشته است)، محبوب‌ترین محصولات دیجیتال فروشگاه‌های اپل و گول در ماه آخر سال ۲۰۲۰ هم مربوط به همین بازی‌ها و در صدر آن‌ها Roblox است. محبوب‌ترین اپلیکیشن سراسری در روز کریسمس مربوط به تیک تاک بوده که متعلق به شرکت بایت دنس است؛ این اپلیکیشن نام‌آشنا حدود ۴.۷ میلیون دلار درآمد را در بازه ذکر شده به خود اختصاص داده است که یک موفقیت بزرگ تلقی می‌شود.

سال ۲۰۲۰ در مجموع با توجه به مقدار هزینه‌های صرف شده برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها که به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت رسانده است. در نهایت گفتنی است با وجود این موضوع که حدود ۸۵ درصد از گوشی‌های بازار مجهز به سیستم عامل اندروید شرکت گوگل هستند اما شرکت اپل درآمد بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید