گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت می‌کنند - تکفارس 
گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت می‌کنند - تکفارس 
گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت می‌کنند - تکفارس 

گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت می‌کنند

محمد دهقان
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - 08:00
گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ بروزرسانی رابط کاربری OneUI 2.5 را دریافت می‌کنند - تکفارس 

سامسونگ، همزمان با رونمایی از سری گلکسی نوت ۲۰ (Note 20) ، آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی OneUI 2.5 را نیز معرفی کرد.

این شرکت همچنین قول داد که آخرین نسخه‌ی رابط کاربری خود را برای گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر خود ازجمله سری گلکسی نوت ۱۰، سری گلکسی اس ۱۰ و سری نوت ۹ و همچنین برای تمام مدل‌های گوشی‌های هوشمند تاشوی فولد نیز عرضه کند. بر این اساس هم‌اکنون ارائه بروزرسانی گلکسی اس ۱۰ را به رابط کاربری OneUI 2.5، شروع کرده است و در لحظه نگارش این مقاله این آبدیت برای کشور آلمان در دسترس قرار دارد و ما انتظار داریم که برای تمام کاربران در سایر کشورها و مناطق دنیا نیز عرضه گردد.

مقدار حجم بروزرسانی OneUI 2.5 برابر با ۹۶۳.۴۹ مگابایت است و برای گوشی‌های اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، نسخه فرم‌ور G973FXXU8DTH7 و G970FXXU8DTH7 ارائه می‌گردد اما برای گوشی‌های گلکسی S10e و گلکسی اس ۱۰ پلاس نسخه فرم‌ور G975FXXU8DTH7 از طریق سم‌موبایل (SamMobile) عرضه می‌گردد.

رابط کاربری OneUI 2.5 دارای چند ویژگی مفید و جدید است که باعث بهبود عملکرد می‌شود. هیجان‌انگیزترین قابلیت آن این است که جدیدترین نسخه این رابط کاربری از سامسونگ دکس (Samsung DeX) بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ دکس قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای موجود بر روی صفحه نمایش گوشی خود را بتوانند بر روی نمایشگر دیگر و یا بزرگتری از قبیل صفحه نمایش تلویزیون انتقال داده و تماشا کنند و سپس صفحه نمایش گوشی آن‌ها به یک صفحه لمسی تبدیل می‌شود که کاربر می‌تواند از آن به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کند. اتصال WIFI دقیق‌تر یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار سودمند این نسخه است. درحقیقت، این ویژگی درباره کیفیت اتصال WIFI به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین امکان به اشتراک گذاشتن رمز عبور WIFI را با دیگر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که در فاصله نزدیک قرار داشته باشند، میسر می‌کند.

به روزرسانی OneUI 2.5 شامل برخی از ویژگی‌های قابل توجه برای دوربین نیز می‌شود که ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به چندین بهبود که برای حالت فیلم‌برداری حرفه‌ای به ارمغان آورده است، اشاره کرد. همچنین ازجمله دیگر قابلیت‌ها می‌توان تغییر ناحیه فوکوس خودکار از مرکز بر روی چندین نقطه یا سوژه را مورد توجه قرار داد و باز البته می‌توان ویژگی امکان ضبط تصاویر گسترده‌تر با نسبت ابعاد ۲۱ به ۹ را نیز ذکر کرد که یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی است که سامسونگ آن را در این آبدیت به این نسخه رابط کاربری اضافه کرده است.

در این نسخه از بروزرسانی رابط کاربری سامسونگ، این شرکت افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های سودمند برای کیبورد را از یاد نبرده که بهبود کارایی و عملکرد روان‌تر از آن جمله است و همچنین گزینه‌های جدید برای پیام‌ها، امکان استفاده از حرکات ناوبری تمام صفحه در اندروید ۱۰ با استفاده از لانچرهای متفرقه از جمله لانچر مایکروسافت یا لانچر نوا (Nova Launcher) را برای کاربر مهیا می‌سازد.

شما اگر گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ دارید، می‌توانید به صورت دستی رابط کاربری آن را بروزرسانی کنید. برای این کار کافی است به قسمت تنظیمات (Settings) بروید و سپس با کلیک روی علامت «>» وارد بخش دیگری شده و با کلیک بر روی عبارت بروزرسانی نرم‌افزار (Software update)،  بروزرسانی جدید را دریافت کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید