افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰ - تکفارس 
افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰ - تکفارس 

افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰

علی صفرپور
۴ مرداد ۱۳۹۹ - 15:59
افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰ - تکفارس 

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ آلترا هنوز معرفی نشده‌اند که توجه بسیاری از کاربران و افشاکنندگان به‌سوی پرچمدار بعدی سامسونگ معطوف شده است. امروز خبرگزاری SamMobile نخستین جزئیات گلکسی S21 یا احتمالا S30  را اعلام کرد.

سه پرچمدار S21 با پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G

ساسونگ از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هرساله یک پرچمدار معرفی و به بازار عرضه می‌کرد. درسال ۲۰۱۵ و با معرفی سری ششم پرچمدار S، استراتژی این غول کره‌ای تغییر یافت و درطول سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در هر نسل دو پرچمدار معرفی کرد. با معرفی سری S10 در سال گذشته، سامسونگ تعداد پرچمدارانش را به ۴ عدد افزایش داد (گلکسی S10، گلکسی S10e، گلکسی S10+ و گلکسی S10 5G). اما در سال ۲۰۲۰ این شرکت به عرضه سه عضو برای گلکسی S20 بسنده کرد.

باوجود پذیرش نه‌چندان  جالب کاربران، ظاهرا ساسونگ از سیاست کلی خود خشنود است. اطلاعاتی که ازطریق منبعی مطمئن به SamMobile رسیده‌اند نشان می‌دهند که پرچمداران گلکسی S21 درحال آماده‌سازی برای معرفی درسال آینده میلادی هستند.

افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰ - تکفارس 

پرچمداران سری S سامسونگ از سال ۲۰۱۵

نام مدل دستگاه‌های مذکور SM-G991، SM-G996 و SM-G998 خواهد بود ولی نام تجاری آن‌ها همچنان مبهم است. احتمال می‌رود سامسونگ ان‌ها را با نام‌های گلکسی S21، گلکسی S21+ و گلکسی S21 آلترا معرفی کند.

تمام اعضای این خانواده درحال توسعه از فناوری ارتباطی ۵G پشتیبانی خواهند کرد. SamMobile باوجود نبود مدرک قابل‌اطمینانی براین باور است که مدل‌های LTE این سه دستگاه نیز برای خریداران برخی کشورها دردسترس خواهد بود.

سامسونگ درحال کار برروی مدل‌های ۱۲۸GB و ۲۵۶GB

مدل پایه دیگر پرچمدار خوش‌نام سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۲۰ با حافظه داخلی ۲۵۶GB عرضه خواهد شد اما متاسفانه گزارش‌ها حاکی از آنند که این روند درمورد نسل بعدی گلکسی S صدق نمی‌کند.

هم‌اکنون مدل ۱۲۸GB از مدل S21، S21+ و S21 آلترا دردست توسعه قرار دارند. خوشبختانه قرار است شاهد حضور مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی نیز در بازار باشیم.

ساسونگ معمولا در پرچمدارانش از نسخه‌های ۵۱۲GB نیز استفاده می‌کند، گلکسی S21 هم شامل همین قاعده خواهد بود. اما تا زمان نگارش این مطلب هیج منبع مطمئنی این مسئله را تایید نکرده است.

افشای نخستین مشخصات گلکسی S21 (گلکسی S30) پیش از رونمایی نوت ۲۰ - تکفارس 

علاوه بر مدل ۵۱۲GB احتمال وجود مدل ۱TB نیز وجود دارد. ساسونگ در سال ۲۰۲۰ از نسخه‌ ۱TB برای محصولاتش استفاده نکرد. با این وجود اگر تقاضا برای پرچمداران آینده مناسب باشد امکان دارد از بار دیگر این نسخه‌ها را روانه بازار سازد. درحال حاضر نیز ساخت نسخه یک ترابایتی در اولویت قرار ندارد.

اطلاعات دیگر

پردازنده اصلی نسل بعدی خانواده S احتمالا تراشه‌ها کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۷۵ (که هنوز معرفی نشده است) یا اکزینوس ۱۰۰۰ ساخت سامسونگ خواهد بود. تاکنون سامسونگ برای بازار آمریکا از نسخه مجهز به پردازنده کوالکام و برای سایر بازارها از مدل مجهز به پردازنده اکزینوس استفاده می‌کرد، شایعاتی وجود دارند که نشان‌دهنده احتمال تغییر در این روند عرضه هستند.

بخاطر افزایش محسوس و چشم‌گیر پردازنده‌های کوالکام که امسال باعث افزایش سرسام‌آور قیمت پرچمداران شدند، این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ به‌صورت جهانی تنها از پردازنده ساخت خود بهره ببرد. تراشه ساخت سامسونگ ممکن است کمی کم‌قدرت‌تر از پردازنده کوالکام باشد اما ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین علاوه‌بر اینکه همچنان گوشی به پردازنده‌ای بالارده مجهز است‌ و سود استفاده از پردازنده هم به خود سامسونگ می‌رسد، قیمت نهایی دستگاه نیز کاهش می‌یابد.

در ادامه بحث سودآوری باید افزود که سامسونگ اعلام گرده است که قصد دارد تا شارژر را از محتوی درون جعبه محصولاتش حذف کند. این استراتژی جدید با گلکسی S21 آغاز خواهد شد. احتمالا شاهد استقبال از این سیاست جدید ساسونگ خواهیم بود. ممکن است اپل نیز برای مدل ۱۲ از سری آیفون‌های خود همین کار را انجام دهد؛ البته امید می‌رود در ازای اجرای این سیاست فروش هزینه دستگاه را کاهش دهد!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.