گلکسی S21 و S30 ممکن است بدون شارژر عرضه شوند - تکفارس 
گلکسی S21 و S30 ممکن است بدون شارژر عرضه شوند - تکفارس 

گلکسی S21 و S30 ممکن است بدون شارژر عرضه شوند

مجید مهرعلی
۱۹ تیر ۱۳۹۹ - 09:30
گلکسی S21 و S30 ممکن است بدون شارژر عرضه شوند - تکفارس 

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل ممکن است آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو را بدون شارژر در اواخر سال میلادی عرضه کند. اگرچه این تصمیم  در روزهای گذشته به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد جا پای آپل بگذارد.

برخی منابع در گفتگو با سایت ای‌تی نیوز (ET News) مدعی شده‌اند که سامسونگ در حال بحث با شبکه گسترده توزیع خود بر سر این تصمیم، مبنی بر برداشتن شارژرها از داخل جعبه‌های گوشی‌های هوشمند است. شرکت کره‌ای هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است، اما ممکن است تغییرات جدید به‌زودی در سال جدید اعمال شوند.

سامسونگ بر این باور است که طی یک ده گذشته به اندازه کافی شارژ توزیع کرده‌ است، به این معنی که مشتریان جدید به یک شارژ جدید احتیاج نداشته و صادر کردن هر دستگاه با یک شارژ تنها تلف کردن هزینه است.

از طرف دیگر، این تصمیم بحث‌برانگیز ممکن است هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت برای سامسونگ سودآور باشد. هزینه گوشی‌های هوشمند هرساله افزایش می‌یابد و استفاده از فناوری ۵G نیز باعث شده است که قیمت‌ها سر به فلک بکشد.

شرکت کره‌ای، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای قیمت پرچم‌دارهای خود را در ابتدای سال میلادی افزایش داد تا نشانگر هزینه بلای توسعه آنها باشد، اما این کار به‌شدت مشتریان را تحت تاثیر قرار داد. با حذف شارژر از جعبه دستگاه، سامسونگ می‌تواند از تکرار این اتفاق در آینده نزدیک جلوگیری کند.

اگر قرار باشد سامسونگ این تصمیم خود را عملی کند، اولین دستگاه‌هایی که بدون شارژر درون بسته‌بندی عرضه خواهند شد به سری پرچم‌دار گلکسی S21  و یا گلکسی S30 تعلق خواهند داشت که برای عرضه در اوایل ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌اند.

خریدارن این دستگاه‌ها احتمالا چندین شارژر از دستگاه‌های قبلی خود دارند که در گوشه‌ای از خانه در حال خاک خوردن است. این مشتریان به احتمال زیاد از درآمد مازاد بیشتر برخوردار بوده و اگر هم یک شارژر قدیمی نداشته باشند، خرید یک شارژر جدید مشکلی جدی برایشان به‌حساب نخواهد آمد.

نبود شارژ در بسته‌بندی، ممکن است در نهایت به دیگر اعضای خانواده سری گلکسی نیز سرایت کند. این اقدام می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا قیمت گوشی‌های هوشمند خود را رقابتی‌تر تعیین کند. انتخاب یک قیمت رقابتی مخصوصا برای توسعه در بازارهایی مانند هند که رقابت در آن شدید است، بسیار مهم خواهد بود.

نکته مثبت دیگر این تصمیم برای شرکت کره‌ای، افزایش فروش لوازم جانبی رسمی شرکت است. در هر صورت، با وجود قیمت بالاتر، خیلی از مشتریان ترجیح می‌دهند لوازم جانبی اصلی را خریداری کنند تا لوازم جانبی‌ای که توسط یک شرکت سوم شخص ساخته شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد ایربادز (Earbuds) را نیز از داخل بسته‌بندی‌‌ها بردارد یا خیر. اما از آنجایی که سری ایرفون‌های بی‌سیم این شرکت به اندازه ایرپادز (Airpods) اپل محبوب نیستند، این  حرکت سامسونگ می‌تواند عواید بسیاری برایش به همراه داشته باشد. اگر این فرض را حکم بگیریم، مانند شارژها، برداشتن ایربادز‌ها از داخل بسته‌بندی نیز به احتمال زیاد اول در محصولات گران‌قیمت رخ خواهد داد و به مرور به مدل‌های ارزان‌تر سرایت خواهد کرد.

خبر خوب این است که گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا که به‎زودی عرضه خواهند شد، تحت تاثیر این تصمیم جدید قرار نخواهند گرفت. این بدین معنی است که در داخل بسته‌بندی هردوی این محصولات ایرفون‌های سیمی و شارژر وجود خواهد داشت. خبر بد این است که مشتریان باید هزینه این دو قطعه را بپردازند، قیمت‌های گزارش‌شده نیز این موضوع را تایید می‌کند.

اگر اطلاعات فاش شده درست باشد، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ با قیمتی برابر با ۱۱۹۹ دلار آمریکا و ۱۱۹۹ یورو در اروپا عرضه می‌شود. انتظار می‌رود قیمت گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز در حدود ۱۴۴۹ دلار در آمریکا و ۱۴۴۹ یورو در اروپا باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید