قابلیت اسکن دست‌نوشته به گوگل لنز اضافه شد - تکفارس 
قابلیت اسکن دست‌نوشته به گوگل لنز اضافه شد - تکفارس 

قابلیت اسکن دست‌نوشته به گوگل لنز اضافه شد

فاطمه آهنگریان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 20:30
قابلیت اسکن دست‌نوشته به گوگل لنز اضافه شد - تکفارس 

گوگل قابلیت بسیار کاربردی را به گوگل لنز اضافه کرده است که به کمک آن می‌توان دست‌نوشته‌ها را از گوشی هوشمند خود کپی و در کامپیوترتان پیست کنید. البته این قابلیت تنها در صورتی کار می‌کند که دست‌خط شما به حد کافی خوانا باشد. برای استفاده از این قابلیت مورد بحث به آخرین نسخه گوگل کروم و همچنین اپلیکیشن گوگل لنز برای اندروید و یا اپ گوگل برای iOS نیاز است. علاوه بر این باید در گوشی و کامپیوتر خود به اکانت گوگل یکسان، لاگین کرده باشید.

اکنون برای کپی کردن دست‌نوشته‌ها از گوشی به کامپیوتر، کافیست پس از مشخص کردن متن مورد نظر با دوربین گوشی، آن را کپی کنید. بعد می‌توانید با رفتن به هر کدام از سندهای Google Docs، دکمه Edit را زده و متن را پیست کنید. همچنین دقت متن کپی شده نیز به دست‌خط شما بستگی دارد.

البته این قابلیت یاد شده، کمی بی‌دقت توصیف شده است و اگر دست‌خط خوانایی نداشته باشید، پس از پیست کردن متن با چندین اشتباه تایپی مواجه خواهید شد. البته این قابلیت به خاطر قرنطینه شدن مردم بر اثر کرونا و وابستگی دوباره بسیاری از مردم به کاغذ و خودکار برای انجام کارهای روزانه، همچنان کاربرد زیادی خواهد داشت.

کمپانی گوگل علاوه بر معرفی این قابلیت کپی و پیست، ابزاری برای تلفظ را نیز به لنز آورده است. از این پس با مشخص کردن کلمه مورد نظر در این اپلیکیشن می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه Listen، تلفظ آن را بشنوید. این قابلیت در حال حاضر فقط در گوشی‌های اندرویدی فعال شده است و در آینده‌ای نزدیک برای گوشی‌های iOS نیز عرضه خواهد شد. در کنار قابلیت تلفظ نیز می‌توان برای فهم عبارات تخصصی از گوگل لنز کمک گرفت. برای مثال، با جستجوی عبارت Gravitational Waves، صفحه نتایج جستجوی آن داخل متن نمایش داده می‌شود. این ویژگی برای دانشجویان و والدینی که می‌خواهند به انجام تکالیف درسی فرزندان خود کمک کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

داشتن یک ابزار جستجوی بصری که بتواند هر چیزی را که جلوی گوشی خود بگذارید، تشخیص دهد، رویای گوگل لنز است؛ اما هرگز به اندازه کافی سریع یا قابل اعتماد نبوده است که گوگل لنز بتواند آن را به واقعیت تبدیل کند. اما مطمئنا این به‌روزرسانی اخیر، این اپلیکیشن کاربردی را در جهت درست سوق می‌دهد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید