گوگل شرکت Fitbit را خریداری نمود - تکفارس 
گوگل شرکت Fitbit را خریداری نمود - تکفارس 
گوگل شرکت Fitbit را خریداری نمود - تکفارس 

گوگل شرکت Fitbit را خریداری نمود

مسلم رفیعی
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 12:15
گوگل شرکت Fitbit را خریداری نمود - تکفارس 

گوگل در یک خبر نه‌چندان غیرمنتظره اعلام کرد که در حال خرید Fitbit است؛ یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان پوشیدنی‌ها در جهان. این گزارش‌، خبرهای قبلی را تأیید می‌کند. Fitbit در اعلامیه خود به سرمایه‌گذاران گفت که گوگل به ازای هر سهم این شرکت، مبلغ ۷.۳۵ دلار را پرداخت کرده است، که در این صورت، ارزش این شرکت به ۲٫۱ میلیارد دلار می‌رسد.

گوگل می‌گوید که این اکتساب، فرصتی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر این شرکت در زمینه اکوسیستم Wear OS و همچنین امکان تولید پوشیدنی‌های مختص‌ به‌ خود را در آینده فراهم می‌سازد. گوگل در حال حاضر انواع زیادی از محصولات سخت‌افزاری از جمله: گوشی هوشمند پیکسل و Nest را در اختیار دارد و پوشیدنی‌ها نیز می‌توانند بخشی مهم از اکوسیستم این شرکت باشند.

برای Fitbit، به نظر می‌رسد که این معامله یک ضرورت برای دوام این شرکت به حساب آید، چراکه محصولات آن از نظر سهم بازار پشت سر هم افت کرده‌اند. جیمز پارک (James Park)، مدیرعامل Fitbit در مورد این معامله گفت:

بیش از ۱۲ سال پیش، ما این شرکت را با دیدی بی‌پروایانه ایجاد کردیم تا همه مردم جهان زندگی سالم‌تری داشته باشند. امروز، من به‌طور باورنکردنی به آنچه که در رسیدن به این هدف به‌دست‌ آورده‌ایم، افتخار می‌کنم. ما یک برند قابل‌اعتماد را ساخته‌ایم که بیش از ۲۸ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان را پشتیبانی می‌کند؛ کسانی که به محصولات ما برای زندگی سالم‌تر و فعال‌تر تکیه می‌کنند. گوگل یک شریک ایدئال برای پیشبرد مأموریت ما است. با استفاده از منابع و پلتفرم جهانی گوگل، Fitbit قادر خواهد بود تا نوآوری را در مقوله پوشیدنی‌ها سرعت بخشیده، سریع‌تر پیش برود و درنهایت، بهداشت را برای همگان قابل‌دسترسی‌تر سازد. من نمی‌توانم بیشتر از این برای آینده هیجان‌زده باشم.

سیستم‌عامل Wear OS گوگل در ابتدا مشکل‌هایی داشته است. تنها چند هفته پیش، به نظر می‌رسید که غول مانتین ویو در برابر ساخت سخت‌افزار برای پلتفرم خود، تسلیم‌شده است. این نرم‌افزار به‌خودی‌خود بهبودهای زیادی را در طول این سال‌ها دریافت نکرده است، اما به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد. این شرکت طی یک پست وبلاگی نوشت که کار کردن بر روی بخش بعدی این پروژه دشوار است. ما باید صبر کنیم و ببینیم که این تلاش‌ها چگونه ثمره خواهند داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید