آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است - تکفارس 
آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است - تکفارس 
آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است - تکفارس 

آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است

مسلم رفیعی
۸ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است - تکفارس 

اپل چند روز پیش آیفون‌های جدید خود را معرفی کرد و تیموتی آرکوری (Timothy Arcuri)، تحلیلگر UBS نیز گفته بود که آیفون‌های جدید، فروش معقولی را تجربه خواهند کرد. این تحلیلگر می‌گوید که فروش مدل‌های جدید گوشی‌های اپل حداقل در ایالات‌متحده مناسب بوده‌ است. وی همچنین انتظار ندارد که افت‌های کوتاه را در فروش این محصول، همانند آیفون‌های سال گذشته شاهد باشد. این تحلیلگر با اشاره به این که انتظارات از این محصولات جدید پایین هستند و همچنین زنجیره تأمین نیز از لحاظ تهیه قطعات و اجزاها در در حالت محافظه‌کارانه قرار دارد، این سخنان را ابراز کرد.

اپل به‌دنبال بهبود برخی از جنبه‌های مهم تلفن‌های خود در سال ۲۰۱۹ بود، در حالی که‌ اندازه صفحه‌نمایش را ثابت نگه داشته است. اول اینکه، با افزودن یک سنسور فوق‌گسترده به مدل‌های جدید، دوربین‌های عقب را بهبود بخشید، این اقدام باعث شده تا آیفون ۱۱ دو دوربین را در پشت (یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی + یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق گسترده) داشته باشد، در حالی که مدل‌های پرو در حال حاضر سه دوربین را در پشت خود (یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی + یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو به‌همراه زوم اپتیکال دوبرابر + یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق وسیع) دارا هستند. اپل همچنین حالت Night Mode را به گوشی‌های خود اضافه کرده و در حال حاضر این ویژگی جدید، قابلیت‌های مشابه را در محصولات پرچمدار گوگل و هواوی به چالش کشیده است. یک بروزرسانی نیز به‌زودی قابلیت Deep Fusion را به ارمغان می‌آورد. با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین گوشی‌های آیفون ۱۱ از میان ۲۴ میلیون پیکسل و همچنین با استفاده از نه حالت نوردهی کوتاه و بلند، باعث خواهد شد تا بهترین تصویر ممکن را با کمترین نویز و بیشترین جزئیات، شاهد باشیم.

مدل‌های جدید این محصولات دارای ظرفیت باتری‌های بیشتری هستند. این سخن که آیا این ظرفیت بیشتر به دلیل شارژ دوطرفه است یا نه، هنوز موافقان و مخالفان خود را دارد. اما حداقل در مقایسه با آیفون ایکس‌آر، آیفون ۱۱ یک ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد. باتری آیفون ۱۱ پرو نیز ۴ ساعت بیشتر از آیفون ایکس‌اس دوام دارد و همچنین آیفون ۱۱ پرو مکس نیز نسبت به آیفون ایکس‌اس مکس، پنج ساعت بیشتر انرژی را در خود نگه خواهد داشت.

احتمال دارد که در آینده یک درگاه Type-C، قلم هوشمند و نیز شارژ بی‌سیم معکوس را در آیفون‌های سال ۲۰۲۰ شاهد باشیم. گوشی‌های جدید اپل نسبت به آب نیز مقاومت بیشتری دارند. آیفون ۱۱ می‌تواند در عمق ۶/۵ فوتی و به مدت ۳۰ دقیقه در زیر آب بدون هیچ آسیبی دوام بیاورد. دو مدل پرو را نیز می‌توان در عمق کمی بیش از ۱۳ فوتی، و به مدت نیم‌ساعت بدون هیچ‌گونه آسیبی در زیر آب نگه داشت. متأسفانه، ضمانت‌نامه‌ این تلفن‌ها هنوزهم آسیب‌های مربوط به آب را پوشش نمی‌دهد، یعنی شما این کارها را باید با مسئولیت خود انجام دهید.

آیفون ۱۱ شروع خوبی داشته است - تکفارس 

با وجود این که گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ به‌تازگی عرضه شده‌اند، اما در حال حاضر صحبت‌های زیادی در مورد مدل‌های ۲۰۲۰ وجود دارد؛ ازجمله مدل مفهومی آیفون ۱۲ پرو مکس که توسط طراح مفهومی بن جسکین (Ben Geskin) بر اساس افشاگری‌ها طراحی شده بود. از این دستگاه جدید انتظار می‌رود که به یک صفحه‌‌نمایش یکپارچه ۶٫۷ اینچی AMOLED مجهز باشد. بر اساس افشاگری‌ها، حسگرهای موجود در شکاف این گوشی نیز باید به حفره بالایی گوشی منتقل شوند. طبق گفته‌های تحلیلگر ارشد اپل، مینگ – چی کو (Ming-Chi Kuo) آیفون ۱۲ می‌تواند یک نمایشگر ۵٫۴ اینچی AMOLED  مشابه آیفون ۸ را داشته باشد. این محصول آینده می‌تواند شبیه به آیفون ۱۱ پرو امسال باشد. علاوه بر فقدان شکاف‌ها، ممکن است که یک تغییر طراحی بزرگ دیگر نیز در این گوشی جدید اعمال شود؛ یک قاب فلزی که یادآور آیفون ۴ است، محصولی که در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. به گفته استیو جابز مدیرعامل سابق اپل، این ویزگی به این گوشی‌ها کمک خواهد کرد تا ظاهری شبیه به یک دوربین قدیمی Leica را داشته باشند.

برخی یا همه مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون، می‌توانستند از فناوری ۵G  پشتیبانی کنند و در نهایت، به‌جای درگاه اختصاصی Lightning، از USB Type-C استفاده نمایند. آیا ما سرانجام  شاهد پشتیبانی اپل از قلم هوشمند در مدل‌های ۲۰۲۰ خواهیم بود؟ و آیا شارژ بی‌سیم دوجانبه که هم امکان دارد در آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو تعبیه شده یا نشده باشد، در سال آبنده می‌تواند معرفی شود؟ برای پیدا کردن جواب این سؤالات باید شایعات و طراحی‌های فاش شده را در طی ۱۱ ماه آینده دنبال کنیم. نکته آخر در مورد آیفون‌های جدید اینکه، آن‌ها حداقل در ایالات متحده شروع خوبی داشته‌‎اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید