سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در شرکت ایلان ماسک - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در شرکت ایلان ماسک - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در شرکت ایلان ماسک

سید محمد معلمی
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 18:00
سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری در شرکت ایلان ماسک - تکفارس 

وقتی ایلان ماسک (Elon Musk) در زمینه تولید خودروهای برقی، ساخت موشک یا تحقیق روی مغز انسان کار نمی‌کند، سراغ پروژه‌های مربوط به حمل‌ونقل عمومی الکترونیکی می‌رود.

حالا خبر می‌رسد که شرکت Boring به عنوان زیرمجموعه تسلا قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار به امضا رسانده تا نوعی سیستم حمل‌ونقل عمومی الکترونیکی را در تونل Last Vegas Convention Center به راه بیندازد.

سایر پروژه‌هایی که راه‌اندازی آنها در این قرارداد اعلام شده عبارتند از تونلی به مقصد شیکاگو و تونلی دیگر به مقصد استادیوم Dodger که مدت زمان رسیدن به این مکان ورزشی را به ۴ دقیقه کاهش می‌دهد.

اگرچه تسلا تا کنون توانسته به درآمد ۱۱۲ میلیون دلاری دست یابد ولی اخیراً اعلام کرده که سرمایه‌گذاری از سایر شرکت‌ها را هم می‌پذیرد بنابراین قرارداد ۱۲۰ میلیون دلاری مورد بحث ما، اولین اقدام یک کمپانی شخص ثالث برای سرمایه‌گذاری در تسلا به شمار می‌رود.

استیو جوروتسون (Steve Jurvetson)، سرمایه‌گذار شناخته‌شده آمریکایی، همکاری خود را با شرکت Boring تأیید کرده است. به این نکته اشاره کنیم که او در گذشته هم در کمپانی‌های تحت هدایت ایلان ماسک، سرمایه‌گذاری کرده بود.

چهار شرکت تونل‌سازی بزرگ آمریکا در دهه ۱۸۰۰ ساخته شده‌اند و بر خلاف همتایان خود در بخش‌های خودروسازی و هوافضا، تا کنون در زمان حیاتشان به مشکلات خاصی برخورد نکرده‌اند به همین دلیل معمولاً سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آنها انجام نمی‌شد.

بلومبرگ در همین رابطه می‌گوید:

شرکت Boring سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۰ میلیون دلاری را اخیراً از کمپانی پذیرفته که به نظر می‌رسد مسئول مدیریت شرکت‌های خصوصی آمریکاست

ایلان ماسک ادعا کرده که تا پایان سال جاری میلادی، ساخت اولین تونل حمل‌ونقل عمومی به پایان می‌رسد و اولین خط از این سیستم رسماً توسط شرکت تحت هدایتش راه‌اندازی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید