خودرو آواتار ۱۲ با طراحی فضایی به ایران می‌آید - تکفارس 
خودرو آواتار ۱۲ با طراحی فضایی به ایران می‌آید - تکفارس 

خودرو آواتار ۱۲ با طراحی فضایی به ایران می‌آید

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۳ - 12:25
آواتار 12

به نظر می‌رسد خودرو فضایی آواتار ۱۲ قرار است به ایران بیاید. این خودرو توسط نادر فقیه زاده از طراحان سابق بی‌ام‌و طراحی شده ست.

 آواتار ۱۲ یک سدان برقی پیشرفته و لوکس با طراحی لیفت بک است و ظاهری مینیمال و فضایی دارد که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

آواتار ۱۲ در ۲ مدل اصلی عرضه شده که یکی از آن‌ها مجهز به موتور برقی با توان ۳۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر و دیگری دارای دو موتور برقی در جلو و عقب با توان ۵۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر است.

 آواتار 12

این دو مدل دارای باتری‌های ۹۴.۵ کیلووات ساعتی هستند که برد حدود ۷۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ فراهم می‌کنند. باتری آن‌ها از نوع نیکل منگنز کبالت است.

در داخل این خودرو یک داشبورد بزرگ با نمایشگر باریک ۳۵.۴ اینچی در قسمت بالا و یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در قسمت مرکزی جلو وجود دارد که با سیستم‌عامل HarmonyOS 4 هواوی کار می‌کند.

 آواتار 12

 آواتار ۱۲ دارای یک سیستم خودران پیشرفته است که با استفاده از حسگرهای لیدار و اولتراسونیک و دوربین‌هایی که در بیرون آن تعبیه شده‌اند می‌تواند به طور خودران حرکت کند.

این خودرو دارای سیستم‌های هشدار مختلفی است که به حرکت ایمن آن در حین رانندگی خودران کمک می‌کنند و یک ترمز اضطراری خودکار نیز دارد.

 آواتار 12

وزن آواتار ۱۲ بین ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کیلوگرم است و طول و عرض و ارتفاع آن ۵.۰۲ در ۱.۹۹ در ۱.۴۶ متر و فاصله بین دو محور آن ۳.۰۳ متر است.

 آواتار 12

این خودرو توسط چانگان با همکاری هواوی و CATL ساخته شده است و طراحی بسیار زیبایی دارد که آن را از رقبایش متمایز می‌کند.

قیمت آواتار ۱۲ بین ۳۷ هزار تا ۵۳ هزار دلار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید