۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 
۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل

امین باقری
۵ شهریور ۱۴۰۳ - 09:03
8 راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل

ما در اینجا قصد داریم شما را با ۸ روش برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل آشنا کنیم. عملکرد نادرست گوشی شما حتی با وجود سیگنال قوی، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. خوشبختانه ما چند راه‌حل ساده برای زمانی که در یک منطقه بی‌سیگنال هستید، در این مقاله آماده کرده‌ایم.

۸ روش بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل

۱. حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید، گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنید یا آن را به‌روزرسانی کنید

گوشی‌ها ممکن است دچار سردرگمی شوند. گاهی اوقات (به‌ویژه اگر در حال حرکت باشید) ممکن است به اشتباه در دسترس بودن شبکه را نشان دهند. گوشی شما دائما در جستجوی بهترین سیگنال نیست (چرا که این کار باتری شما را تخلیه می‌کند)، بنابراین باید خودتان این کار را انجام دهید.

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

سریع‌ترین راه برای رفع این مشکل، روشن و خاموش کردن حالت هواپیما است. حالت هواپیما را فعال کنید، حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را خاموش کنید. این کار باعث می‌شود ‘تلفن ‘,ad شما دوباره بررسی کند که چه شبکه‌هایی در دسترس هستند. حالت هواپیما معمولا از مرکز کنترل آیفون شما یا پنل تنظیمات سریع تلفن اندرویدتان در دسترس است (برای دسترسی به هر کدام، از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید).

در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که تلفن خود را راه‌اندازی مجدد کنید. این مورد زمانی ضروری است که از مرزهای بین‌المللی عبور می‌کنید یا گاهی اوقات وقتی که وارد یا خارج از مناطق رومینگ اپراتور می‌شوید.

گاهی اوقات، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوشی می‌تواند به رفع مشکلات سیگنال کمک کند. فقط به خبرها توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که همان به‌روزرسانی باعث بروز مشکلات دیگری نخواهد شد. ما نسخه‌های بزرگ به‌روزرسانی‌های اندروید و iOS و همچنین هرگونه مشکلات گسترده‌ای که ایجاد می‌کنند را پوشش می‌دهیم.

۲. یک سیم‌کارت جدید تهیه کنید (یا سیم‌کارت فعلی خود را تمیز کنید)

اگر مدت زیادی است که با اپراتور خود هستید، ممکن است سیم‌کارت شما اجازه اتصال به جدیدترین باندهای شبکه را ندهد. یکی از عوامل ممکن آن ممکن است کثیفی یا فرسودگی سطح آن باشد که هر کدام می‌توانند باعث خرابی‌های متناوب شوند. شما می‌توانید با بیرون آوردن سیم‌کارت و تمیز کردن سطح فلزی آن شروع کنید. از یک دستمال ضدعفونی‌کننده یا یک گوش‌پاک‌کن با کمی الکل استفاده کنید.

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

همچنین می‌توانید از نمایندگان خدمات مشتری اپراتور خود بخواهید که یک سیم‌کارت جدید و مدل به‌روز برای شما ارسال کنند. از چت آنلاین وبسایت اپراتور استفاده کنید، نیازی نیست به فروشگاه مراجعه کنید. بگویید که در شبکه به مشکل برخوردید و می‌خواهید یک سیم‌کارت جدید را امتحان کنید. آن‌ها باید به‌طور رایگان یک سیم‌کارت جدید برای شما ارسال کنند.

توجه داشته باشید که اگر آیفون ۱۴ یا بالاتر دارید یا هر دستگاه دیگری که از eSIM استفاده می‌کند،با مشکلات فیزیکی سیم‌کارت مواجه نخواهید شد.

۳. تغییر شبکه G خود

۴G و ۵G ویژگی‌های سیگنال متفاوتی دارند و گاهی از دکل‌های مختلفی می‌آیند. در مواردی دیده شده است که در آن یک شبکه از گوشی می‌خواهد تا سیگنال ضعیف‌تری را که دورتر است بگیرد فقط به خاطر اینکه بتواند عدد ۵ را در نوار وضعیت نشان دهد. این فقط بازاریابی نیست؛ هرچه شبکه‌ای که گوشی شما در آن است جدیدتر باشد، منابع اپراتور را کارآمدتر استفاده می‌کند. بنابراین برای اپراتور ارزش دارد که تا حد امکان دستگاه‌های بیشتری را به جدیدترین شبکه‌ها متصل کنند.

متأسفانه، این گاهی اوقات به این معنی است که دستگاه‌های برخی افراد همیشه از اتصالات ضعیف رنج می‌برند. جابجایی بین حالت‌های مختلف شبکه موجود مفید است، در صورتی که منطق اپراتور شما به سیستم‌های جدیدتر نسبت به سیستم‌های قابل استفاده‌تر اولویت می‌دهد. بالاخره، یک اتصال ۴G می‌تواند بسته به مکان شما سریع‌تر از یک اتصال ۵G باشد.

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

در آیفون، به Settings > Cellular > Cellular Data Options > Voice & Data مراجعه کنید. در اینجا می‌توانید بین ۵G روشن، ۵G خودکار، و LTE (4G) یکی را انتخاب کنید.

در گوشی اندروید، وارد برنامه Settings شوید و به بخشی با نام Connections یا Internet & Network یا مشابه آن دسترسی پیدا کنید. شبکه موبایل، سیم و شبکه یا مشابه آن را انتخاب کنید. سپس شما گزینه‌ای برای خاموش کردن سرویس ۵G و محدود کردن اتصال خود به ۴G می‌بینید.

۴. استفاده از وای‌فای به جای شبکه سلولار

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

آیا شما از وای‌فای به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنید؟ بهترین شبکه برای گوشی شما ممکن است شبکه خانگی شما باشد، حتی برای تماس‌ها. تقریبا همه گوشی‌های مدرن از تماس با وای‌فای پشتیبانی می‌کنند که معمولا می‌توانید آن را در تنظیمات سلولار یا تماس گوشی خود فعال کنید. بهبود وای‌فای خانگی خود با یک شبکه بی‌سیم مش ممکن است راحت‌تر از دریافت سیگنال سلولار در محل زندگی شما باشد.

۵. بررسی باندها (و شاید خرید یک گوشی جدید)

بهبود قدرت سیگنال گوشی

اپراتورها هر چند سال یکبار فرکانس‌های جدیدی به شبکه‌های خود اضافه می‌کنند. اگر گوشی شما خیلی قدیمی باشد، ممکن است حتی در حالت ۵G به جدیدترین باندها متصل نشود.

۶. جابجا شوید

تعداد زیادی از اشیاء فیزیکی از جمله آجر، بتن، شیشه و فلز می‌توانند مانع دریافت سیگنال توسط گوشی شما بشوند. از آنجا که بیشتر ساختمان‌ها از این مواد استفاده می‌کنند، ممکن است در برخی از مکان‌های داخلی، از جمله خانه خودتان، با مشکلات اتصال مواجه شوید. در این مواقع، سعی کنید جابجا شوید تا ببینید آیا سیگنال در مکان دیگری بهتر است یا خیر. ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما یک پنجره باز می‌تواند تنها تفاوت بین سیگنال قوی و ضعیف باشد (به‌ویژه اگر گوشی شما به شبکه ۵G mmWave متصل می‌شود).

بهبود قدرت سیگنال گوشی

اگر شما به طور مداوم ضعیف است، بهتر است اپراتور گوشی خود را تغییر دهید. اتصال قوی به اپراتوری که سرویس کندی ارائه می‌دهد، فایده‌ای ندارد.

برای مقایسه، یک مطالعه اخیر که توسط سایت Ookla Speedtest انجام شده، نشان داد که سرعت دانلود بی‌سیم میانه اپراتور T-Mobile (۱۸۸.۹۶ مگابیت بر ثانیه) بیش از دو برابر سرعت دانلود Verizon (۹۱.۶۲ مگابیت بر ثانیه) و AT&T (۹۰.۸۲ مگابیت بر ثانیه) بوده است.

۷. صبر داشته باشید

بهبود قدرت سیگنال گوشی

ممکن است که اپراتورها به دلایل مختلفی دسترسی دستگاه شما به سریع‌ترین بخش‌های شبکه خود را محدود کنند. اولا، آن‌ها ممکن است بسته به میزان داده ماهانه طرح شما، از قصد سرعت را کاهش دهند. به عنوان مثال، طرح شما ممکن است فقط اجازه دسترسی به ۱۰ گیگابایت یا ۲۵ گیگابایت از سرویس سرعت بالا را بدهد. پس از عبور از این محدودیت، ممکن است سرعت سرویس شما تا پایان دوره صورت‌حساب کاهش یابد، که اغلب سرعتی مشابه ۳G با سرعت ۳۹۶ کیلوبیت بر ثانیه می‌باشد.

با این حال، احتمالا شما با ازدحام شبکه مواجه هستید. اگر متوجه تغییرات سرعت در منطقه‌ای شدید که می‌دانید سرویس خوبی دارد، ممکن است کاهش سرعت علت آن باشد. شبکه‌های مدرن ۵G می‌توانند ترافیک بسیار بیشتری نسبت به LTE 4G مدیریت کنند، بنابراین این موضوع نباید خیلی زیاد اتفاق بیفتد، اما در مواقعی که تعداد زیادی از افراد در یک منطقه گرد هم می‌آیند، ممکن است این مشکل رخ دهد.

در هر صورت، صبور باشید و منتظر بمانید تا دوره صورت‌حساب شما تمدید شود یا ازدحام محلی کاهش یابد تا بتوانید به سرعت‌های بالاتر بازگردید.

۸. خرید تقویت‌کننده سیگنال گوشی

۸ راه ساده برای بهبود قدرت سیگنال گوشی موبایل - تکفارس 

تقویت‌کننده‌های سیگنال گوشی گران‌ترین اما در عین حال مؤثرترین راه‌حل برای رفع عملکرد ضعیف شبکه محسوب می‌شوند.

این دستگاه‌ها با استفاده از آنتن‌های بزرگ سیگنال‌های ضعیف را جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را در داخل خانه یا ماشین شما دوباره پخش می‌کنند. قیمت آن‌ها از حدود ۲۰۰ دلار برای یک دستگاه قابل حمل شروع می‌شود و برای سیستم‌های خانگی کامل تا ۱۲۰۰ دلار یا بیشتر می‌رسد. اگرچه قیمت بالایی دارند، اما می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند و اغلب یک نوار ضعیف و ناپایدار سیگنال را به یک اتصال قوی و پرسرعت تبدیل می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید