هوش مصنوعی حالا می‌تواند طعنه و کنایه را تشخیص دهد - تکفارس 
هوش مصنوعی حالا می‌تواند طعنه و کنایه را تشخیص دهد - تکفارس 
هوش مصنوعی حالا می‌تواند طعنه و کنایه را تشخیص دهد - تکفارس 

هوش مصنوعی حالا می‌تواند طعنه و کنایه را تشخیص دهد

محمدامین حیدری
۷ خرداد ۱۴۰۳ - 12:25
هوش مصنوعی طعنه و کنایه

به تازگی آزمایشگاه فناوری گفتار در دانشگاه گرونینگن یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده است که می‌تواند طعنه و کنایه را در سخنان انسان‌ها تشخیص دهد.

این نوآوری یک گام بزرگ در زمینه درک فناوری از تفاوت‌های جزئی میان ارتباطات انسان‌ها محسوب می‌شود. محققان این آزمایش در زمان معرفی برنامه خود بر اهمیت تشخیص درست طعنه در متن تاکید کردند زیرا از اشتباه هوش مصنوعی در هنگام درک این نوع لحن جلوگیری می‌کند.

هوش مصنوعی جدید برای تشخیص طعنه و کنایه از یک روش چندوجهی استفاده می‌کند؛ به‌طوری که پارامترهای گفتار صوتی، بررسی احساسات و شکل صورت را برای تجزیه و تحلیل جامع با یکدیگر ترکیب می‌کند. شایان ذکر است که تیم توسعه‌دهنده برای آموزش این هوش مصنوعی از برنامه‌های تلویزیونی که در آن‌ها طعنه به‌کار برده شده، استفاده کرده است.

یک محقق دیگر همچنین به کاربردهای وسیع‌تری که در تعامل انسان با هوش مصنوعی وجود دارند، اشاره کرده است که شامل تشخیص توهین و سخنان نفرت‌انگیز می‌شود. توسعه این هوش مصنوعی با توانایی تشخیص طعنه و کنایه می‌تواند برای حوزه‌های تحقیقاتی مختلفی کارآمد باشد؛ برای مثال، تحلیل و تشخیص احساسات برای برنامه‌هایی مانند تشخیص آنلاین سخنان نفرت‌انگیز و مراقبت‌های بهداشتی به کمک هوش مصنوعی مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید