تراشه تنسور G5 گوگل را شرکت TSMC می سازد - تکفارس 
تراشه تنسور G5 گوگل را شرکت TSMC می سازد - تکفارس 
تراشه تنسور G5 گوگل را شرکت TSMC می سازد - تکفارس 

تراشه تنسور G5 گوگل را شرکت TSMC می سازد

افشین نوری
۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15:45
تنسور G5

گوگل در سال‌های گذشته همه تراشه‌های تنسور گوشی‌های پیکسل خود را با فناوری سامسونگ ساخته است، اما حالا یک گزارش‌ جدید حاکی از آن است که تراشه نسل بعدی تنسور G5 را TSMC خواهد ساخت.

تراشه تنسور G5 گوگل قرار است در سال آینده میلادی در سری پیکسل ۱۰ استفاده شود و ظاهرا گوگل تصمیم گرفته که ساخت آن را به جای سامسونگ به TSMC بسپارد.

طبق اسنادی که از نمونه اولیه تراشه تنسور G5 به دست آمده، گوگل در حال حرکت از سامسونگ به TSMC است.

این اسناد همچنین به موارد دیگری مانند شماره قطعه (G313-09488-00)، دسته‌بندی محصولات (مدار یکپارچه، سیستم روی تراشه) اشاره دارند.

تنسور G5

طبق این اسناد، TSMC سازنده تراشه تنسور G5 خواهد بود، چراکه عبارت InFO POP اشاره به فناوری پکیج مورد استفاده در این تراشه دارد و ما می‌دانیم که این فناوری در انحصار TSMC است.

این اسناد همچنین نشان می‌دهند که تراشه تنسور G5 گوگل یک آزمایش سطح سیستم (SLT) را پشت سر گذاشته است. همچنین به ۱۶ گیگابایت رم اشاره شده که ممکن است یکی گزینه‌های رم سری پیکسل ۱۰ باشد.

همچنین یک گزارش منتشرشده از سوی کره نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد به کمک فرایند ساخت جدیدتر سامسونگ، تراشه تنسور G4 خود را با هدف تولید حرارت کمتر و بهره‌وری انرژی، تولید کند.

وب‌سایت Financial News به‌نقل از منابع صنعتی گزارش داده است که گوگل و سامسونگ همانطور که انتظار می‌رفت درحال کار بر روی تراشه تنسور G4 هستند؛ تراشه‌ای که از آخرین نسخه فرایند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ بهره خواهد برد.

همانطور که سامسونگ در زمان تولید نسل پیشین این تراشه، از روش FOWLP استفاده کرده بود، اکنون این غول کره‌ای تصمیم دارد برای تولید پردازنده تنسور G4 نیز از نسخه جدیدتر این روش استفاده کند که می‌تواند نوید پیشرفت در زمینه تولید حرارت و بهره‌وری انرژی را نسبت به نسل قبل بدهد.

گوگل قصد دارد امسال سری پیکسل ۹ را معرفی کند و باید ببینم این گوشی‌ها از نظر پردازشی چقدر قدرتمند خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید