سود خالص شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۹۰۰ میلیون دلار رسید - تکفارس 
سود خالص شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۹۰۰ میلیون دلار رسید - تکفارس 
سود خالص شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۹۰۰ میلیون دلار رسید - تکفارس 

سود خالص شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۹۰۰ میلیون دلار رسید

فرزاد اسرافیلی
۵ خرداد ۱۴۰۳ - 14:28
سود خالص شیائومی

شیائومی گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود را اعلام کرد. این غول فناوری چینی با ثبت رکوردی جدید به سود خالص ۸۹۷.۶ میلیون دلاری دست یافت.

شیائومی، یکی از شرکت‌‎های قدرتمند عرصه فناوری گزارش جامعی از سه ماهه اول را ارائه کرد. طبق این گزارش سود خالص تعدیل شده این شرکت به ۶.۵ میلیارد یوان معادل ۸۹۷.۶ میلیون دلار را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسیده است. بنا به اعلام شیائومی، نتایج مالی تلفیقی حسابرسی نشده برای ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ برای دومین فصل متوالی رشد سالانه دو رقمی را نشان می‌دهد.

عمده تولید شیائومی، لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم هوشمند، گوشی‌های هوشمند و سخت‌افزاری که توسط پلتفرم اصلی اینترنت اشیا به هم متصل هستند. کل درآمد شیائومی با رشد ۲۷ درصدی به ۷۵.۵ میلیارد یوان (۱۰.۴۲ میلیارد دلار) رسید. سود خالص تعدیل شده با ۱۰۰.۸ درصد افزایش به ۶.۵ میلیارد یوان (۸۹۷.۶ میلیون دلار) رسید. این گزارش همچنین نشان داد که شیائومی نزدیک به ۲.۳ میلیارد یوان (۳۱۷.۶ میلیون دلار) در توسعه خودروی الکتریکی هوشمند این برند متحمل شده است.

رشد حاشیه سود ناخالص شیائومی به ۲۲.۳ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ درصد افزایش یافته است. سودآوری مشاغل اصلی شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۴ بسیار چشمگیر بوده است. نتایج نشان می‌دهد استراتژی پرمیوم‌سازی شیائومی بدلیل افزایش قیمت فروش گوشی‌های هوشمند نتیجه بخش بوده است. شیائومی در این مدت موفق به فروش بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند شده است که رشد ۳۳/۷ درصدی را ثبت کرده است. درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند با ثبت چهارمین رشد سه ماهه متوالی به ۴۶.۵ میلیارد یوان معادل ۶.۴۲ میلیارد دلار رسیده است. شیائومی همچنین جایگاه خود را به عنوان برند برتر گوشی هوشمند در سطح جهان حفظ کرده است.

حاشیه تجاری بخش اینترنت اشیا شیائومی بسیار چشمگیر بوده و موفق به ثبت رکورد جدیدی شده است. بخش لوازم خانگی بزرگ هوشمند در دوره منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ بشترین درصد رشد را داشته است. درآمد حاصل از اینترنت اشیا و محصولات خانگی با رشد ۲۱ درصدی در سال به ۲۰.۴ میلیارد یوان (۲.۸۲ میلیارد دلار) رسیده است. علاوه بر این، رشد منسجم خدمات اینترنتی همچنان به برنامه‌های توسعه جهانی این برند کمک شایانی کرده است. شیائومی همچنین استراتژی تجاری خودروهای برقی را بهبود داده و قصد دارد تولیدات خود را به ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش دهد.

به طور کلی، چشم انداز شیائومی بسیار مثبت است و کارشناسان احتمال می‌دهند عملکرد چشمگیر و رو به رشد این شرکت برای سه ماهه بعدی سال ۲۰۲۴ تداوم داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید