ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد - تکفارس 
ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد - تکفارس 
ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد - تکفارس 

ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد

فرزاد اسرافیلی
۵ خرداد ۱۴۰۳ - 11:49
هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل

ایلان ماسک در کنفرانس فناوری در پاریس اعلام کرد که در آینده هوش مصنوعی جایگزین تمامی مشاغل خواهد شد که لزوماً چیز بدی نیست.

ماسک در کنفرانس فناوری در پاریس از طریق وب کم در مورد هوش مصنوعی سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه در آینده مشاغل اختیاری خواهد شد گفت:

احتمالا در آینده هیچ یک از ما شغلی نخواهیم داشت. اگر می‌خواهید شغلی داشته باشید این شغل بیشتر جنبه سرگرمی خواهد داشت، می‌توانید شغل داشته باشید یا نداشته باشید. هوش مصنوعی و ربات‌ها هر کالا و خدماتی را که بخواهید ارائه خواهند داد و هیچ کمبود کالایی وجود نخواهد داشت.

ماسک معتقد است برای اینکه این سناریو عملی شود، باید “درآمد جهانی بالا” وجود داشته باشد. وی اطلاعات بیشتری در مورد درآمد بالای جهانی به اشتراک نگذاشت.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در سالیان اخیر به‌قدری سریع پیشرفت کرده است که تنظیم‌کنندگان، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان هنوز در رابطه با نحوه استفاده مسئولانه از این فناوری به جایی نرسیده‌اند. علاوه بر این نگرانی‌ها در مورد تاثیر تکثیر هوش مصنوعی در بازار بر صنایع و مشاغل مختلف رو به افزایش است.

در ماه ژانویه، محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT دریافتند که روند بکارگیری هوش مصنوعی در محیط‌های کاری بسیار کندتر از پیش بینی‌ها پیش می‌رود. اکثر مشاغلی بیشتر به این دلیل زمانی در برابر هوش مصنوعی آسیب‌پذیر شناسایی شده بودند که برای کارفرمایان سودمند نبودند.

کارشناسان همچنین تا حد زیادی بر این باورند که بسیاری از مشاغلی که نیاز به هوش هیجانی بالا و تعامل انسانی دارند، مانند متخصصان سلامت روان، خلاقان و معلمان نیازی به جایگزینی ندارند.

ماسک به صراحت نگرانی خود از هوش مصنوعی را اعلام کرده است و در این کنفرانس نیز تاکید کرده است بزرگترین ترس او، فناری هوش مصنوعی می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید