اپل یک نمایشگر تاشو با قابلیت خودترمیم شوندگی می‌سازد - تکفارس 
اپل یک نمایشگر تاشو با قابلیت خودترمیم شوندگی می‌سازد - تکفارس 
اپل یک نمایشگر تاشو با قابلیت خودترمیم شوندگی می‌سازد - تکفارس 

اپل یک نمایشگر تاشو با قابلیت خودترمیم شوندگی می‌سازد

محمدامین حیدری
۳ خرداد ۱۴۰۳ - 20:55
خودترمیم شوندگی نمایشگر اپل

اپل اخیرا پتنت جدیدی را برای یک نمایشگر تاشو ثبت کرده است که با قابلیت خودترمیم شوندگی می‌تواند بدون دخالت دیگران خراشیدگی یا فرورفتگی‌های خود را ترمیم کند.

پتنت ثبت‌شده به یکی از ویژگی‌های احتمالی دستگاه تاشوی آینده اپل اشاره دارد؛ این پتنت دستگاهی را با یک نمایشگر تاشو و خاصیت خودترمیم شوندگی نشان می‌دهد که می‌تواند هرچیزی مانند لپ‌تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، مانیتور یا یک گجت پوشیدنی باشد.

خودترمیم شوندگی نمایشگر اپل

مواد خودترمیم شونده با ترمیم خراش‌ها و فرورفتگی‌ها می‌توانند کل لایه نمایشگر یا تنها قسمت انعطاف‌پذیر و تاشوی آن را پوشش دهند. طبق گفته اپل، ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها در لایه‌‌ای که دارای مواد خودترمیم شونده است بدون دخالت دیگران رخ می‌دهد. برای مثال، زمانی که در یک سطح فرورفتگی ایجاد می‌شود، ماده‌ پوشش‌دهنده آن قادر است تا بدون مداخله کاربر فرورفتگی را ترمیم کند.

توانایی خودترمیم شوندگی می‌تواند هنگام شارژ دستگاه با استفاده از سیم یا بدون آن یا در یک برنامه زمانی از پیش تعیین‌شده رخ دهد. این ویژگی یک ایده بسیار خوب برای نمایشگرهای مربوط به گوشی‌های تاشو است؛ زیرا ماهیت پلاستیکی این نمایشگرها موجب آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها در برابر خراشیدگی نسبت به صفحه نمایش‌های شیشه‌ای می‌شود.

البته ایده خودترمیم شوندگی تنها به عنوان یک پتنت ثبت شده است؛ بنابراین تضمینی وجود ندارد که اپل از این فناوری برای دستگاه تاشوی آینده خود استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید