کوالکام AI Hub را معرفی کرد؛ ادغام هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها - تکفارس 
کوالکام AI Hub را معرفی کرد؛ ادغام هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها - تکفارس 
کوالکام AI Hub را معرفی کرد؛ ادغام هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها - تکفارس 

کوالکام AI Hub را معرفی کرد؛ ادغام هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها

محمدامین حیدری
۸ اسفند ۱۴۰۲ - 20:43
کوالکام AI Hub

کوالکام هاب هوش مصنوعی AI Hub را برای به‌کارگیری مدل‌های هوش مصنوعی توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن معرفی کرد.

باآنکه هوش مصنوعی سال‌هاست که بخشی جدانشدنی از گوشی های هوشمند است، اما نوع مولد آن پدیده‌ای نوظهور در سال‌های اخیر است. درهمین راستا کوالکام AI Hub را برای کمک به توسعه‌دهندگان جهت به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد و توانایی‌های آن در برنامه‌های خود، معرفی کرده است.

این شرکت می‌گوید که این یک مکان مرکزی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است تا به مدل‌های هوش مصنوعی روی دستگاهی که کوانتیزه شده‌اند (کوچک شده‌) و توسط کوالکام تأیید شده‌اند، دسترسی پیدا کنند. این طراح تراشه می‌گوید که بیش از ۷۵ مدل هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌شوند.

برای شروع نیاز خواهید داشت تا از آدرس aihub.qualcomm.com بازدید کنید، یک مدل هوش مصنوعی را برداشته و سپس پلتفرم هدف را انتخاب کنید. کوالکام افزوده است که شما همچنین می‌توانید حتی وارد جزئیات شده و یک دستگاه خاص را انتخاب کنید.

در آنجا، AI Hub شما را به سمت هوش مصنوعی مناسب راهنمایی خواهد کرد. این شرکت می‌گوید توسعه‌دهندگان می‌توانند این مدل‌های بهینه‌شده را با «چند خط کد» در جریان کار خود ادغام کنند.

کوالکام گفته که این مدل‌ها کارهای مختلفی مانند دسته‌بندی‌های تصویر، تولید تصویر، طبقه‌بندی تصویر، تشخیص اشیا، وضوح فوق‌العاده، بهبود در نور کم، تولید متن و درک زبان طبیعی را پوشش می‌دهند.

آیا این هوش مصنوعی روی دستگاه‌های غیر اسنپدراگون کار می‌کند؟

اگر بخواهید یک برنامه مجهز به هوش مصنوعی بسازید که روی دستگاهی با تراشه غیر اسنپدراگون اجرا شود چه؟ ما این سوال را از کوالکام پرسیدیم و معلوم شد که خبرهای خوب و بدی وجود دارد.

این شرکت گفت:

این مدل‌ها در واقع از نظر خود مدل، از قبل بهینه‌سازی شده‌اند و در CPU و GPUهای عمومی کار شتاب‌دهی را انجام می‌دهند، بنابراین این مدل‌ها روی تراشه‌های برندهای دیگر نیز کار می‌کنند و شما می‌توانید از برخی قابلیت‌های عملکردی آن‌ها لذت ببرید.

اما برای اینکه بهترین نتیجه را از این مدل‌ها بگیرید، ما یک سطح عمیق‌تر را برای پلتفرم‌های کوالکام (sic) بهینه‌سازی کردیم، با شتاب‌دهی NPU و برخی بهبودهای بیشتر، این مدل‌ها در پلتفرم‌های کوالکام به بهترین شکل کار خواهند کرد.

به عبارت دیگر، این مدل‌های بهینه‌سازی‌شده هوش مصنوعی روی گوشی‌هایی کار می‌کنند که از تراشه اگزینوس، تراشه تنسور کوگل یا پردازنده مدیاتک بهره می ‌رند. با این حال، آنها نمی‌توانند از سیلیکون اختصاصی هوش مصنوعی برای عملکرد سریعتر و یا کارآمدتر استفاده کنند. بنابراین، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای داشتن بهترین نتایج همچنان باید روی این دستگاه‌ها کار کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید