هوش مصنوعی قدرتمند Stable Diffusion 3 معرفی شد - تکفارس 
هوش مصنوعی قدرتمند Stable Diffusion 3 معرفی شد - تکفارس 
هوش مصنوعی قدرتمند Stable Diffusion 3 معرفی شد - تکفارس 

هوش مصنوعی قدرتمند Stable Diffusion 3 معرفی شد

افشین نوری
۵ اسفند ۱۴۰۲ - 11:28
Stable Diffusion 3

شرکت Stablility AI از هوش مصنوعی جدید Stable Diffusion 3 رونمایی کرد. این هوش مصنوعی بهبود‌های قابل‌توجهی در زمینه تولید تصاویر از متن دارد.

هوش مصنوعی Stable Diffusion 3 نه‌تنها تصاویر باکیفیت‌تر و دقیق‌تری تولید می‌کند بلکه قادر است با تمرکز روی چند موضوع به طور هم‌زمان، تصاویر بهتری ایجاد نماید.

مدیرعامل Stablility AI با اشتراک‌گذاری تصاویر تولید شده توسط Stable Diffusion 3، قابلیت‌های این هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته است.

این در حالیست که رقیب Stablility AI یعنی OpenAI به‌تازگی هوش نصنوعی تولید ویدیو از متن Sora را رونمایی کرده است.

 Stable Diffusion 3

هوش مصنوعی Sora می‌تواند ویدیوهایی با طول حداکثر یک دقیقه تولید کند که دارای صحنه‌های با جزئیات زیاد و کاراکترهای متعدد است. همه این ویژگی‌های ویدیویی، توسط درخواست‌های متنی کاربر تولید می‌شوند و این ویدیوها به‌ طور شگفت‌آوری واقعی به نظر می‌رسند که توانایی فوق‌العاده Sora در خلق روایت‌های بصری را نشان می‌دهد.

OpenAI که در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار پیشگام است و توانسته با مدل‌های DALL-E و ChatGPT انقلابی در حوزه تولید متن و تصویر ایجاد کند، با هوش مصنوعی Sora می‌خواهد امکان تولید ویدیو از متن را برای کاربران و خالقان محتوا فراهم کند.

 OpenAI قصد دارد برای رقابت با گوگل یک موتور جستجوی هوش مصنوعی معرفی کند. این موتور جستجو احتمالا به‌عنوان یک برنامه مستقل ارائه خواهد شد، اما ممکن است به عنوان یک قابلیت جدید برای ChatGPT نیز ارائه شود.

از آنجائیکه در حال حاضر چت بات ChatGPT میلیون‌ها کاربر فعال دارد، OpenAI قصد دارد از این ظرفیت برای راه‌اندازی یک موتور جستجو برای رقابت با موتور جستجوی گوگل استفاده کند.

مایکروسافت نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران OpenAI تاکنون هوش مصنوعی مولد این شرکت را در بسیاری از محصولات خود مانند بینگ و کوپایلت ادغام کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید