شایعه: شیائومی ۱۵ قدرتمندترین گوشی جهان خواهد بود - تکفارس 
شایعه: شیائومی ۱۵ قدرتمندترین گوشی جهان خواهد بود - تکفارس 
شایعه: شیائومی ۱۵ قدرتمندترین گوشی جهان خواهد بود - تکفارس 

شایعه: شیائومی ۱۵ قدرتمندترین گوشی جهان خواهد بود

افشین نوری
۹ بهمن ۱۴۰۲ - 19:53
شیائومی ۱۵

به نظر می‌رسد شیائومی ۱۵ قدرتمندترین گوشی دنیا خواهد بود. این خبر را یک افشاگر چینی فاش کرده است.

شیائومی ۱۵ قرار است جایگزین شیائومی شود و طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده این گوشی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱.۵K خواهد بود.

طبق شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل اول خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

شیائومی 14

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا در سال ۲۰۲۵ در سری گلکسی S25 نیز استفاده خواهد شد و از معماری هشت هسته‌ای شامل دو هسته عملکردی Nuvia Phoenix و شش هسته کم‌مصرف Nuvia Phoenix بهره خواهد برد.

گفتنی است اخیرا شیائومی ۱۴ پرو رکورد جدیدی در تاریخ شرکت شیائومی ثبت کرد. این گوشی توانست به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در چین تبدیل شود.

وب‌سایت Wall Street Insights گزارش داده که شیائومی در فاصله ده روز از زمان عرضه سری ۱۴ شیائومی، تعداد ۱.۴۴۷۴ میلیون دستگاه از این سری فروخته است. این یک رکورد جدید برای گوشی های پرچمدار رده‌بالای شیائومی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید