مایکروسافت ۲۰۰۰ نفر از کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت ۲۰۰۰ نفر از کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت ۲۰۰۰ نفر از کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت ۲۰۰۰ نفر از کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۲ - 19:05
مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرده است که نزدک به ۲۰۰۰ نفر از کارمندان بخش گیمینگ خود را اخراج می‌کند. این تصمیم در زمانی گرفته می‌شود که صنعت گیمینگ با اخراج‌های گسترده‌ای مواجه است.

فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس گفته است که این تصمیم را به اطلاع کارکنان خود رسانده است و مایکروسافت بر تعهد خود نسبت به پشتیبانی کامل از کارکنان آسیب‌دیده تاکید دارد. این تعهد نشان‌دهنده مسئولیت مایکروسافت در قبال کارمندانش است.

این اخراج‌ها بعد از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انجام می‌گیرد. این خرید که یکی از بزرگ‌ترین خریدهای صنعت گیمینگ است، نیاز به بازنگری در ساختار هزینه‌ها را ضروری کرده است. اسپنسر گفته است که ادغام تیم‌هایی از اکتیویژن، بلیزارد و کینگ در مایکروسافت نیاز به ارزیابی مجدد اولویت‌ها و حذف برخی همپوشانی‌ها دارد.

البته بخش گیمینگ مایکروسافت اخیرا بسیار امیدوار‌کننده ظاهذ شده است و این شرکت بازی‌های هیجان‌انگیزی مانند MachineGames’ Indiana Jones و Obsidian’s Avowed را ارائه کرده است که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به ارائه تجربه‌های بازی با کیفیت است. این عناوین آینده‌ روشنی را برای پلتفرم ایکس باکس نشان می‌دهند.

اخراج‌های جدید مایکروسافت در واقع بخشی از یک روند بزرگ در کاهش مشاغل صنعت گیمینگ است. تنها در سال گذشته، شاهد اخراج هزاران نفر در این صنعت بودیم و این روند احتمالا در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که می‌خواهد دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت را به کیبورد ویندوز اضافه کند. این خبر را مایرزوسافت در یک پست وبلاگی و قبل از شروع نمایشگاه CES 2024 داده است.

به‌گفته مایکروسافت، دکمه اختصاصی هوش مصنوعی کوپایلت اولین تغییر اساسی در صفحه‌کلید کامپیوترهای ویندوزی در سه دهه گذشته» خواهد بود. این دکمه اختصاصی همانند دکمه ویندوز که یک راه سریع برای باز کردن منوی استارت عمل می‌کند، قادر خواهد بود دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت را بلافاصله احضار کند.

مایکروسافت همچنین به‌تازگی هوش مصنوعی کوپایلت پرو را معرفی کرده که دارای قابلیت پیشرفته‌ای است.

هزینه کوپایلت پرو برای هر کاربر ۲۰ دلار در ماه است و قابلیت‌های ویژه آن به صورت زیر است:

  • اولویت دسترسی به آخرین مدل‌های هوش مصنوعی در زمان اوج مصرف
  • تولید تصویر بهبودیافته که شامل ۱۰۰ عدد در روز با کیفیت عالی و جزئیات بیشتر
  • توانایی ساخت Copilot GPT سفارشی خود در Copilot GPT Builder

در هرحال باید ببینیم برنامه مایکروسافت برای آینده چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید